Zaplox i nytt partneravtal med Akia - adderar högt efterfrågad kommunikationsfunktionalitet till mobil gästresa
Zaplox AB (publ) (”Zaplox”), som erbjuder hotell och kasinon en kontaktfri mobil gästresa för en smidig, säker och engagerande gästupplevelse, meddelar att man tecknat ett strategiskt partnerskapsavtal med molnbaserade gästmeddelandeleverantören Akia för den nordamerikanska och europeiska hotellmarknaden. Akia, som har ca 1000 kunder primärt i Nordamerika är en ledande leverantör av en kommunikationsplattform för automatisering av arbetsflöden, kund/gäst- kommunikation och textmeddelanden. Det nya partnerskapet bildar en marknadsdrivande allians som kompletterar och ökar konkurrenskraften i den kontaktfria mobila gästresan och stödjer hotellägarens digitaliseringsresa.
Den urbana resenärens ökande krav på digitala och smarta ”gör-det-själv” lösningar har kommit att förändra spelplanen för hotellägare och dess förväntade sätt att erbjuda service. Akia är en molnbaserad kommunikationsplattform som gör det möjligt för hotellpersonal och gäst att kommunicera direkt med varandra för att bland annat hantera serviceärenden. Plattformen samlar smidigt all gästkommunikation i en och samma inkorg oavsett kommunikationskanal och kan dessutom tillhandahålla automatiserade svar på vanligt förekommande frågor.
Det nya partnerskapet medför flera fördelar för bolagen, förutom gemensamma sälj- och marknadsinsatser i Nordamerika och Europa adderas även högt efterfrågad funktionalitet till bådas produkterbjudande. För Akias kunder innebär partnerskapet med Zaplox ett fördelaktigt digitalt försprång då man nu kan erbjuda funktionalitet för mobil in-/utcheckning och mobila nycklar i en och samma lösning. För Zaplox del betyder samarbetet med Akia att bolagets mobila gästresa utökas med fler alternativ för gästkommunikation som görs direkt tillgängliga i Zaplox ledande gästfokuserade lösningar.
”Zaplox partnerstrategi fördjupar och breddar vårt produkterbjudande genom nya integrationer och funktioner från partners. Kombinationen av Akia och Zaplox ger hotellgästen en förhöjd och mer personlig hotellupplevelse och hotellet rätt förutsättningar för att fullt ut erbjuda en komplett mobil gästresa. Gästkommunikationen har alltid varit en hörnsten i hur hotell bedrivs och hur service erbjuds. Med dagens digitala krav ska gäster, via sin egen mobiltelefon kunna kommunicera med hotellet dygnet runt, oavsett var de befinner sig och både före, under och efter sin vistelse. Det nya partnerskapet innebär att vi ömsesidigt kan stärka våra respektive lösningar ytterligare för att kunna möta de nya gästkriterierna och därmed attrahera fler kunder”, säger Even Frydenberg, VD Zaplox
Om AKIA
Akia är en artificiell intelligens-driven plattform för textmeddelanden utformad för att hjälpa hotell att förbättra sin gästupplevelse och effektivisera och underlätta hotellets kontaktfria alternativ för incheckning, gästkommunikation, recensionshantering och intäktsoptimering. Akia grundades 2018 av ett team av tidigare Facebook-ingenjörer med bakgrund inom maskininlärning och konsumentmeddelanden. Bolaget har ca 1000 kunder och huvudkontoret är lokaliserat i San Fransisco, Kalifornien, US. www.akia.com