World Football Manager lanseras med Web3-funktionalitet
Gold Town Games (GTG) lanserar konceptet WFM Heroes i World Football Manager (WFM). GTG har tillsammans med Web3-publicisten och plattformsägaren Vorto Gaming integrerat Web3-teknik och skapat en ny butik till spelet.
WFM bedöms vara det första mer traditionella fotbollsmanagerspelet på mobil med den nya tekniken och hoppas därigenom kunna attrahera allt från nya traditionella användare till Web3-fantaster. Användare kommer via butiken att kunna äga en ny kategori av hero-spelare (NFT:er). Hero-spelare släpps med unika utseenden och en rad andra fördelar som användarna kan dra nytta av, inklusive stoppat åldrande.
WFM är ett free-to-play (F2P) spel, öppet för alla. NFT-kopplade spelare ger användarna nya möjligheter, till exempel exklusiva turneringar. De digitala tillgångarna kommer att kunna handlas på marknadsplatsen och på så sätt finnas en möjlighet att även tjäna pengar genom spelet. Detta öppnar upp för marknader där fotboll är stort men lönsamheten för traditionella F2P managerspel är lägre.
- WFM Heroes är nu i en första beta-test med Web3-funktionalitet. Användarupplevelsen kommer att poleras ytterligare för att göra den så enkel och smidig som möjligt att använda den nya butiken. Vi har ett bra spel på plats, med många goda användaromdömen, samtidigt som vi är mycket tidigt ute i den här sektorn av spelbranschen på mobil. Det blir spännande att se hur detta kan förändra och lyfta spelet, säger Gold Town Games VD, Pär Hultgren, i en kommentar.
Mer om WFM Heroes finns på https://heroes.goldtowngames.com som löpande kommer att uppdateras med nyheter. Detta är början på en rad förbättringar i WFM, ytterligare funktionalitet för att förstärka spelupplevelsen finns i GTG:s pipeline.