Willis Towers Watson lanserar båtförsäkring med C-pod mini i Frankrike
Willis Towers Watson (WTW) i samarbete med försäkringsbolagen Allianz och AXA lanserar C-pod mini som del av sitt erbjudande till båtförsäkringskunder i Frankrike. Kunderna får premiereduktion och självriskeliminering vid installation av en C-pod mini. WTW säkerställer att erbjudandet effektivt kommer att nå alla kunder genom att övergå till försäkringskontrakt online där de fördelaktiga villkoren tydligt framgår.
WTW som är världens tredje största försäkringsförmedlare förmedlar de drygt 10.000 nya båtförsäkringar varje år i Frankrike. Deras största samarbetspartner Allianz står för ca 90% av dessa försäkringar. Näst störst är AXA som står för ca 4%. Från år två tar WTW över försäkringsåtagandena. Varje år förlänger drygt 60.000 kunder sina befintliga båtförsäkringar hos WTW.
WTW samarbetar exklusivt med CSEC. WTW, Allianz och AXA godkände nyligen det innovativa båtlarmet C-pod mini, lagom inför båtsäsongen 2022. Priset till kund blir EUR 149. Premiereduktionen med en C-pod mini installerad är 10% i samarbetet med Allianz och 5% i samarbetet med AXA. Med 10% premiereduktion tjänar de flesta försäkringstagare in investeringen på mindre än två år.
För att säkerställa att alla kunderna tar del av de fördelaktiga villkoren bygger WTW in erbjudandet in i ett nytt online-kontrakt som läggs ut under de kommande veckorna. Alla kunder kommer på så sätt att fatta ett informerat beslut. I online-kontraktet kommer det även att finnas en länk till CSEC:s webbshop för ytterligare underlätta kundernas beslut.
Under senare tid har Frankrike drabbats av en våg av stölder av utombordsmotorer och efterfrågan på stöldskydd har ökat markant.
- WTW Yachting anser att GPS trackers från vår partner CSEC är ett effektivt svar på nuvarande problem med stölder som har intensifierats under den senaste tiden på många marinor, säger Philippe Gautier, VD på WTW Yachting.
- Hela upplägget gör att alla blir vinnare. Kunderna får trygghet och tjänar snabbt in investeringen, WTW minskar sina skadeersättningar och för oss är det givetvis ett mycket effektivt sätt att komma ut med vår senaste produkt till en stor kundgrupp på en av Europas största båtmarknader, säger Jacob Lundberg, VD för CSEC.