Vertiseits dotterbolag Visual Art tecknar avtal med KFC UK
Vertiseit har, genom sitt nyligen förvärvade dotterbolag Visual Art, tecknat ett avtal om mjukvara och konsulttjänster med Kentucky Fried Chicken (KFC) Great Britain Ltd. Avtalet omfattar alla KFC:s fler än 1 000 restauranger i Storbritannien och inkluderar över 5 000 SaaS-licenser (Software as a Service) på Visual Arts plattform för In-store Experience Management (IXM). Det inkluderar även relaterade konsulttjänster och har en initial löptid på tre år. Kontrakterade SaaS-intäkter uppgår till omkring 5 MSEK per år, och cirka15 MSEK för den initiala avtalsperioden.
Visual Art är en ledande leverantör av Digital In-store-lösningar för QSR (Quick Service Restaurants), med kunder i över 40 länder. Med fokus på att skapa affärsvärde för sina kunder har Visual Art erhållit starkt internationellt erkännande för sin konceptutveckling inom Digital In-store, teknik och mjukvaruplattform.
KFC är det ledande varumärket för friterad kyckling i Storbritannien och Irland, känt för sin finger lickin' Original Recipe-kyckling skapad av Colonel Harland Sanders 1952. Idag driver KFC över 1 000 restauranger över hela Storbritannien och Irland med 30 000 anställda och en omsättning om cirka 2 miljarder pund i Storbritannien och Irland.
"Vi strävar alltid efter att förbättra de digitala förmågorna i våra restauranger över hela Storbritannien, och Visual Arts förståelse för våra affärsbehov och mjukvaruerbjudande kommer att hjälpa oss att leverera en förstklassig service för både våra kunder och våra team", säger Jatin Chandwani, Chief Digital & Technology Officer, KFC UK&I.
"Vi är mycket nöjda med att välkomna KFC som kund till Visual Art. KFC är ett av de starkaste QSR-varumärkena i världen och vi är stolta över det förtroende som KFC har visat Visual Art genom hela processen. Avtalet bekräftar vårt starka erbjudande och utökar ytterligare vår globala närvaro inom branschen", säger Pontus Meijer, VD, Visual Art.
Avtalet har en initial löptid på minst tre år och inkluderar licenser till Visual Arts IXM-plattform – levererad som SaaS i samarbete med Visual Arts partner Pioneer Group – samt relaterade konsulttjänster för avrop under perioden. SaaS-intäkterna under den initiala avtalsperioden uppgår till cirka 15 MSEK och kommer att tillföra årligen återkommande intäkter (ARR – Annual Recurring Revenue) om cirka 5 MSEK till Visual Art. Plattformen kommer att användas för att utveckla kundupplevelsen i KFC:s fler än 1 000 restauranger i Storbritannien.
OM KFC&I
KFC är det ledande varumärket för friterad kyckling i Storbritannien och Irland, känt för sin finger lickin' Original Recipe-kyckling skapad av Colonel Harland Sanders 1952. Den första KFC-restaurangen i Storbritannien öppnade i Preston 1965. KFC:s kyckling levereras färsk från gård till restaurang inom 48 timmar. Den förbereds noggrant för hand i restaurangen av utbildade kockar, med den bästa kvalitetskycklingen som uppfötts enligt strikta välfärdsstandarder. Idag driver KFC över 1 000 restauranger över hela Storbritannien och Irland med 30 000 anställda och en omsättning om cirka 2 miljarder pund i Storbritannien och Irland. För mer information, besök: https://www.kfc.co.uk/about-kfc