Vertiseits dotterbolag Grassfish tecknar avtal med Liganova
Vertiseits dotterbolag Grassfish har tecknat ett samarbetsavtal med Liganova, en ledande retailbyrå för varumärkes- och kundupplevelser. Grassfish plattform kommer initialt att nyttjas för att stärka kundupplevelsen för ett exklusivt livsstilsvarumärke inom konsumentvaror med fler än 800 butiker globalt.
Grassfish är sedan maj 2021 ett helägt dotterbolag i Vertiseit-koncernen, och är det ledande plattformsbolaget inom Retail Digital Signage i Europa med huvudkontor i Wien, Österrike.
Liganova är en ledande retailbyrå för varumärkes- och butiksupplevelse. Med 400 anställda i Stuttgart, Berlin, Amsterdam och Chicago skapar Liganova sömlösa varumärkes- och butiksupplevelser för flera av världens mest välkända och inflytelserika företag och varumärken.
Grassfish and Liganovas första gemensamma projekt är för ett välkänt exklusivt livsstilsvarumärke inom konsumentvaror med fler än 800 butiker globalt.
"We are pleased to sign this agreement with Liganova, one of the leading brand and retail agencies globally. Consumer behaviour is changing rapidly. Together, Grassfish and Liganova can support global brands on their journey creating the future of retail", kommenterar Roland Grassberger, VD i Grassfish.
Avtalet med Liganova förväntas ha en mindre påverkan på årets resultat, men utgör en god tillväxt- och vinstpotential kommande år.