VERTISEIT TECKNAR AVTAL MED VOLKSWAGEN GROUP SVERIGE
Vertiseit AB har för dotterbolaget Grassfish ingått ramavtal med Volkswagen Group Sverige AB avseende plattformslösningar och relaterade konsulttjänster för Digital In-store. Avtalet löper initialt på två år med möjlighet till förlängning och omfattar samtliga Volkswagen Groups varumärken på den svenska marknaden.
Vertiseit-koncernen är sedan tidigare global leverantör av plattformslösningar inom Digital In-store till Volkswagen Group för varumärkena Porsche och Lamborghini med fler än 10 000 installationer över hela världen.
"Den snabba omställningen inom Automotive driver behovet av en sammanhållen kundresa mellan digitala kanaler och det personliga kundmötet. Att Volkswagen efter en omfattande urvalsprocess valt Grassfish som partner för Digital In-store befäster koncernens ledande position inom segmentet," kommenterar Johan Lind, VD och koncernchef Vertiseit.
”Vi har valt att arbeta med Grassfish som har rätt kompetens och lösningar för att stärka kundupplevelsen. Kundernas förväntningar på mötet med våra varumärken förändras allt snabbare. För oss är Grassfish en viktig partner i arbetet med att möta och överträffa dessa förväntningar,” kommenterar, Carl Sundstedt, Reklamchef på Volkswagen Personbilar i Sverige.
Grassfish är ett helägt dotterbolag inom Vertiseit-koncernen som är Europas ledande plattformsbolag inom Digital In-store.
Ramavtalet löper initialt på två år och innehåller inga volymåtaganden från Volkswagen. Vertiseit uppskattar att ordervärdet under avtalets initiala löptid kommer att uppgå till mellan 10 och 20 MSEK.
Om Volkswagen Group Sverige
Volkswagen Group Sverige är ett helägt dotterbolag till Europas största bilproducent Volkswagen AG. Volkswagen Group Sverige är den största bilimportören på den svenska marknaden och har sitt huvudkontor i Södertälje. Gruppen marknadsför bilar av märkena Volkswagen, Škoda, Audi, SEAT, Volkswagen Transportbilar och Porsche.