VERTISEIT TECKNAR AVTAL MED SVENSKA MÄSSAN GOTHIA TOWERS
Vertiseit AB har idag tecknat avtal med Svenska Mässan Gothia Towers AB, som driver en av Europas största helintegrerade mötesplatser med två miljoner besökare årligen. Avtalet innefattar ett helhetsåtagande avseende den digitala kundupplevelsen för koncernens verksamheter, och sträcker sig initialt över en period om fem år. Avtalets värde bedöms uppgå till omkring 10 MSEK under löptiden, varav uppskattningsvis en femtedel under innevarande räkenskapsår.
Efter en omfattande upphandlingsprocess har Svenska Mässan Gothia Towers AB valt Vertiseit som strategisk partner och helhetsleverantör avseende Digital Signage för att stärka kundupplevelsen inom koncernens verksamheter.
”Att med digitala lösningar få vara med och bidra till att skapa Europas mest attraktiva mötesplats är mycket inspirerande. Den höga kreativa och tekniska ambitionsnivån ligger väl i linje med Vertiseits position och erbjudande, och vi ser fram emot detta samarbete,” kommenterar Johan Lind, VD Vertiseit.
”Vi är en dynamisk mötesplats med en verksamhet som hela tiden är i konstant förändring och därmed kräver stor flexibilitet för att vara relevanta för våra gäster, kunder och besökare. Här spelar digitaliseringen en central nyckelroll, parallellt med att skapa framtidens kundupplevelser. Vi ser fram emot att ha Vertiseit som partner i det fortsatta arbetet,” säger Benny Karlsson, Försäljnings- och Marknadsdirektör, Svenska Mässan Gothia Towers.
Svenska Mässan Gothia Towers är en av Europas största helintegrerade mötesplatser med unikt cityläge och i genomsnitt två miljoner besökare varje år från hela världen. Koncernen erbjuder allt ifrån hotell, butiker, teater, spa och flertalet restauranger till mässhallar och olika typer av mötesarenor. För att skapa en starkare och mer situationsanpassad kundupplevelse, med bättre information och ett mer relevant erbjudande, avser Svenska Mässan Gothia Towers att digitalisera sina mötesplatser. Genom att integrera och datadriva den digitala kommunikationen från interna system skapas effektivare kundflöden samtidigt som marknadsföring och erbjudande blir mer relevant. Detta innebär också en förbättrad intern effektivitet, vilket sammantaget förväntas ge en stark och mätbar Return on Investment.
Avtalets värde bedöms uppgå till omkring 10 MSEK under löptiden, men innehåller inga garanterade affärsvolymer. Uppskattningsvis en femtedel bedöms påverka innevarande räkenskapsår. Det bedömda avtalsvärdet är baserat på Svenska Mässan Gothia Towers egen prognos.