VERTISEIT STÄRKER ORGANISATIONEN I DOTTERBOLAGET DISE
Vertiseits dotterbolag Dise stärker organisationen inför den fortsatta internationella expansionen. Sebastian Kryh blir ny verkställande direktör och Richard Horsey tillträder rollen som Global Head of Sales.
Under flera år av produktfokus har stora investeringar gjorts i Dise SaaS-plattform för Digital In-store; “Dise CX Portal”. Produkten lanserades hösten 2020 och mottagandet på marknaden har överträffat förväntningarna. Detta märks genom att allt fler bolag väljer Dise som plattform för Digital In-store. Under det andra kvartalet valde exempelvis Marks & Spencer plattformen efter genomförd upphandling.
Bolaget går nu in i en ny fas av internationell expansion, där fokus på produkten kompletteras med ökad aktivitet mot försäljning med målet att etablera ett stärkt globalt partnernätverk. För att möjliggöra detta stärker bolaget nu organisationen genom följande personalförändringar som träder i kraft den 1 oktober 2021.
Sebastian Kryh tillträder rollen som ny verkställande direktör för Dise. Han har tidigare arbetat som Key Account Manager inom Vertiseit och varit delansvarig för bolagets försäljningsstrategi. Sebastian har en bakgrund som managementkonsult med erfarenhet från bland annat Stena och SEB.
Richard Horsey tillträder rollen som Global Head of Sales. Han är en av grundarna av bolaget InStoreMedia (UK) Ltd, som förvärvades av Dise under 2020. Richard har lång erfarenhet av internationell försäljning till globala kunder och tillför ett stort kontaktnät och en bred kompetens inom Digital In-store.
Under de senaste två åren har Vertiseit-koncernens CTO och medgrundare, Oskar Edespong, även tjänstgjort som CEO för Dise. Under denna period har bolaget haft en stark utveckling samtidigt som huvudfokus har legat på produktutveckling av plattformen som lanserades hösten 2020. Oskar kommer i sin roll som Group CTO nu fullt ut att fokusera på strategierna för teknik och innovation för koncernens bolag.
“Vi har under flera år arbetat fokuserat med att bygga Dise CX Portal till att bli den främsta plattformen för Digital In-store. Bolaget går nu in i en ny fas, och det känns fantastiskt att låta Sebastian Kryh och och Richard Horsey ta bolaget vidare i den internationella expansionen,” kommenterar Oskar Edespong, Group CTO i Vertiseit.
“Jag är hedrad över förtroendet att få ta mig an uppdraget som VD för Dise. Under min tid inom Vertiseit har jag haft förmånen att lära känna Dise medarbetare och är imponerad över det engagemang och den kompetens som finns i organisationen. Tillsammans har de skapat en unik produkt som tagits emot mycket väl av marknaden. Nästa steg blir nu att växla upp den internationella expansionen genom ett stärkt partnernätverk på nya marknader,” kommenterar Sebastian Kryh, tillträdande VD i Dise.
OM DISE
Dise är ett plattformsbolag för Digital In-store. Bolagets produkt, “Dise CX Portal”, är en SaaS-plattform för den digitala kundupplevelsen i retail och säljs via ett globalt partnernätverk. Bolaget startades i Karlstad 2003 och förvärvades av Vertiseit 2017. Vid utgången av det andra kvartalet 2021 uppgick bolagets återkommande SaaS-intäkter till 17 MSEK (ARR, Annual Recurring Revenue), en tillväxt om 37% jämfört med föregående år. Sedan Q1 2021 återfinns Dise fullständiga SaaS-nyckeltal i Vertiseits delårsrapporter.