Vertiseit implementerar ny koncernstruktur och varumärkesplattform för att stötta internationell tillväxt
I oktober 2021 presenterade Vertiseit AB (publ) en ny koncernstruktur och en uppdaterad strategi för internationell tillväxt med det långsiktiga målet att bli det världsledande plattformsbolaget inom Digital In-store. Nu implementeras koncernstrukturen där Vertiseit AB blir ett renodlat holdingbolag samtidigt som dess operativa verksamhet integreras med Grassfish. Tillsammans utgör Grassfish och Dise koncernens marknadsvarumärken och drivs som separata dotterbolag.
"Den nya koncernstrukturen möjliggör global skalbarhet och stödjer vår accelererade förvärvsagenda, vilket ger plats för såväl organisk tillväxt som strategiska förvärv. Med detta är vi nu väl positionerade att nå vårt långsiktiga mål om att bli det världsledande plattformsbolaget inom Digital In-store 2026,” säger Johan Lind, VD i Vertiseit.
Vertiseitkoncernen
Koncernens moderbolag, Vertiseit AB, är numera ett renodlat holdingbolag inom Retail Tech med syfte att förvärva och utveckla SaaS-bolag med fokus på Digital In-store och kundupplevelse. Genom dotterbolagen Grassfish and Dise erbjuder koncernen SaaS-plattformar för Digital In-store och relaterade konsulttjänster. Koncernens kunder består av globala varumärken och ledande retailers som använder Digital In-store-lösningar för att möjliggöra en sammanhållen kundresa genom att knyta ihop det digitala och fysiska kundmötet.
Grassfish
Grassfish är ett plattformsbolag inom Digital In-store med visionen att möjliggöra extraordinära kundupplevelser. Företagets affärsidé är att erbjuda plattform och expertis för att ge varumärken och retailers möjlighet att skapa fantastiska kundupplevelser. Med företagets nya varumärkesplattform, och stärkt av integrationen med Vertiseits operativa verksamhet, tar Grassfish nästa steg mot att bli den globala marknadsledaren inom Digital In-store.
Dise
Dise är ett dotterbolag till Vertiseit och tillhandahåller en intuitiv plattform för Digital In-store skräddarsydd för att stärka kundupplevelsen inom retail. Genom sitt globala nätverk av partners levererar Dise en kraftfull SaaS-plattform till ledande varumärken och retailers.
Den nya koncernstrukturen möjliggör en hög förvärvstakt av såväl fristående som kompletterande förvärv till Grassfish och Dise.