Ventless huv till Lightfry - äntligen tillgänglig på Nordamerikamarknaden
Börskollen - Aktier, fonder och ekonominyheter

Börskollen

För dig med koll på börsen

Pressmeddelande

Ventless huv till Lightfry - äntligen tillgänglig på Nordamerikamarknaden

Nu finns äntligen ventless huven tillgänglig för den Nordamerikanska marknaden efter en lång certifieringsprocess av själva huven och certifiering av produktionsanläggningen i USA. Ventless lösningar är av stort intresse på USA och Kanada marknaden. På Webstaurant onlinebutik för restaurantutrusning finns nu Lightfry med ventless huv att beställa. Webstaurant är den största onlinekanalen för restaurantutrustning på den Nordamerikanska marknaden. En ventless huv är ett mycket kostnadseffektivt sätt för att kunna komma igång med luftfritering i lokaler som saknar ventilationsanläggning för t.ex matlagning på stekbord eller i oljefritöser. De första producerade ventless huvarna är redan levererade och sålda och fler ligger på order och för produktion.

Ventless huven är en viktig pusselbit i lösningen till att kunna luftfritera, sälja efterfrågade maträtter, i princip alla möjliga anläggningar exempelvis i bensinmackar och andra conveniencebutiker - motsvarande anläggningar så som Seveneleven butiker. Conveniencebutiker, så kallade C-stores, är en stor marknad där Lightfry passar väldigt väl in och där Lightfry kan bidra till att bredda menyer och utbud som är efterfrågat från marknaden och kunder. ”Äntligen har vi börjat att kunna leverera Lightfry med ventless huv ut på marknaden i USA och Kanada. Detta ger många verksamheter på den Nordamerikanska marknaden rätt förutsättningar till att kunna servera hälsosammare och bättre mat samt att framtidssäkra verksamheter genom att ta sig ifrån ett oljeberoende. Ventless huven kommer vara en del i vårt utbud och som kommer driva ännu mer affärer till Lightfry. Nu kan vi lägga till ytterligare en viktig funktion och fördel till Lightfry som ventless-lösningen utgör tillsammans med de andra fördelarna såsom bättre ekonomi utan oljeförbrukning och kostnad för olja, energieffektiv, bättre för hälsan, miljövänlig, höjd säkerhet, effektivisering, flexibilitet etc vilka alla är intressanta faktorer som skapar intresse för Lightfry på den Nordamerikanska marknaden, USA & Kanada – AIR IS THE NEW OIL – säger Henrik Önnermark, VD på Eatgood Sweden AB”

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Henrik Önnermark, VD EatGood Sweden AB     
Telefon: 0736-87 21 26                                        
E-post:
[email protected]                                  

Kort om EatGood

EatGood Sweden AB har utvecklat Lightfry-ugnen för att tillaga mat så som pommes frites utan frityrolja, vilket påverkar arbetsmiljön positivt för de som arbetar i restaurangköken men framförallt ger betydligt nyttigare mat för konsumenterna. Utöver att replikera fritering med olja så kan Lightfry ångkoka, grilla, rosta och torka råvaror som skapar oändliga möjligheter. EatGood står inför en kommande expansion av verksamheten med möjlighet till försäljning på en internationell marknad, inkluderandes marina installationer, till ett antal större kunder inom snabbmatsbranschen och restaurangbranschen samt andra matställen så som skolor, sjukhus, och personalmatsalar.

Bifogade filer

Ventless huv till Lightfry - äntligen tillgänglig på Nordamerikamarknadenhttps://mb.cision.com/Main/15408/3656913/1644939.pdf

Nyheter om EatGood

Läses av andra just nu

Om aktien EatGood

Senaste nytt