Upsales ARR-tillväxt Q4 2021
Utvecklingen av bolagets ARR under Q4 2021
Årligen återkommande abonnemangsintäkter (ARR) uppgick vid slutet av perioden till 111,8 (86,4) MSEK, vilket är en ökning med 29,4 % de senaste 12 månaderna. Ökningen i ARR under kvartalet var 8,2 MSEK, vilket motsvarar en tillväxt på 7,9 %. Vid kvartalets slut hade bolaget cirka 1 900 kunder.
”Upsales ARR ökar med 8,2 MSEK under det fjärde kvartalet, vilket är ett nytt all-time-high. Tillväxten är en kombination av befintliga kunder som adderat tjänster till befintliga kontrakt samt försäljning till nya kunder. Under kvartalet har även vår expansion till den engelska marknaden utvecklats positivt. När jag summerar 2021 är det tydligt att våra satsningar på skalbarhet skapat tydliga resultat i form av en snabbare ARR-tillväxt. Det är en trend vi tror kommer fortsätta under 2022.”, säger Daniel Wikberg, VD