Upsales ARR-tillväxt - Q2 2021
Utvecklingen av bolagets ARR under Q2 2021
Årligen återkommande abonnemangsintäkter (ARR) uppgick vid slutet av perioden till 98,4 (75,5) MSEK vilket är en ökning med 30,3 % de senaste 12 månaderna. Ökningen i ARR under kvartalet var 6,3 MSEK vilket motsvarar en tillväxt på 6,8 %. Vid kvartalets slut hade bolaget cirka 1 800 kunder.
"Det är glädjande att se att tillväxten fortsätter accelerera med en fortsatt stark efterfrågan på Upsales tjänster. Allt fler bolag inser vikten av ett modernt intelligent sälj- och marknadssystem. Tillväxten är en kombination av många nya kunder som börjat använda plattformen samtidigt som befintliga kunder köper fler tilläggstjänster och utökar befintliga kontrakt. Vi har också fortsatt vår internationella satsning, med ett ökat intresse från kunder utanför Sverige och ett flertal internationella affärer under Q2", säger Daniel Wikberg, VD