Twiik anställer Anna Odehammar som Head of Marketing
Idag, 1 september 2021, börjar Anna Odehammar som Head of Marketing på Twiik. Anna kommer närmast från Topvisible och har en lång bakgrund inom digital marknadsföring och digitalt förändringsarbete.
Anna har flera års erfarenhet av digital marknadsföring, strategisk kommunikation och att leda digitalt förändringsarbete. I rollen som Head of Marketing på Twiik kommer hon att leda arbetet med att stärka Twiiks varumärke ytterligare samt arbeta med automatiseringen av marknadsföringen av tränare och gyms onlinetjänster via Twiiks marknadsplats.
”Att hjälpa fler människor att bygga sundare vanor och främja folkhälsan är otroligt viktigt. Twiik är på en spännande resa och tydligt drivna av sin vision. Jag ser fram emot att vara med och bygga teamet och funktionen som ska accelerera tillväxten ytterligare” säger Anna Odehammar.
I tidigare roller har Anna ansvarat för att utveckla, leda och exekvera marknadsstrategier och kampanjer i olika projekt, nationellt såväl som internationellt. Med lång bakgrund inom det operativa i kombination med det strategiska arbetet, ser hon fram emot att sätta en stark grund för Twiiks marknadsföring framåt.
”Anna kommer in i en expansiv fas i Twiik. Hennes profil och operativa erfarenhet inom digital marknadsföring är en enorm styrka när vi ska accelerera tillväxten för vår marknadsplats och alla de tränare och gym som använder våra tjänster. ” säger Anders Gran, VD på Twiik.