Transiro får ny visuell identitet och uppdaterar hemsidan - Börskollen
Börskollen - Aktier, fonder och ekonominyheter

Börskollen

För dig med koll på börsen

Pressmeddelande

Transiro får ny visuell identitet och uppdaterar hemsidan

Transiro presenterar idag en betydande förändring av sitt varumärke med en ny logotyp, livfulla färger och en förnyad webbplats.

      Denna förändring är inte bara kosmetisk; det återspeglar vårt engagemang för att vara den personliga och tillgängliga leverantören i vår interaktion med kunder och med aktieägare, säger Johan Eriksson, VD på Transiro.

      Våra många, och lojala, kunder berättar ofta att de upplever oss som mycket personliga och nu vill vi att detta ska återspeglas bättre i vår profil, fortsätter Johan Eriksson.

Vikten av tydlig och effektiv kommunikation blir uppenbar i takt med att företaget fortsätter att utvecklas. Den uppdaterade visuella identiteten är i samklang med företagets uttalade värderingar: Trovärdiga, Hjälpsamma och Framtidsorienterade. En tydligare visuell närvaro ska öka igenkänningen och stärka varumärket i arbetet framåt.

I samband med den visuella förändringen av Transiro har även logotyperna harmoniserats för de olika affärssystemen exempelvis Klartext och Kassanova. Detta speglar produktportföljen på ett bättre och mer sammanhållet sätt.

      Övergången till vår nya visuella identitet kommer att ske gradvis, med start idag då den nya webben lanseras. Den är utformad för att förbättra tillgängligheten och informationen för våra aktieägare och för nya kunder. Nyckelfunktioner inkluderar inloggning för befintliga kunder och en helt ny sida för Investor Relations (IR), som innehåller automatiska uppdateringar av pressmeddelanden och annan IR-relaterad information, säger Johan Eriksson.

      Den nya profilen och den nya hemsidan har arbetats fram tillsammans med ett team från kommunikationsbyrån Intellecta, avslutar Johan Eriksson.

I samband med webblanseringen demonstreras den nya visuella identiteten på Trädgårdsmässan i Jönköping 2-3 oktober där Transiro medverkar. Fortsatt utrullning omfattar bland annat uppdateringar av presentationer, skyltar, dokument och officiell kommunikation.

För mer information, besök gärna vår nya webbplats på www.transiro.com  eller kontakta:


 

Bifogade filer

Transiro presenterar ny visuell identitet-2https://mb.cision.com/Main/15079/4046011/3035109.pdf

Nyheter om Transiro

Läses av andra just nu

Innehåller annonslänkar. Investeringar innebär risk (se här)

Tips: 50% rabatt hos fondroboten Opti

Dags att komma igång med sparande? Fondroboten Opti erbjuder en populär spartjänst som är perfekt för regelbundet månadssparande. Just nu får nya kunder som använder Börskollens unika kampanjkod BORSKOLLEN50 automatiskt 50 % rabatt på Optis avgift i 3 månader!

STÄNG X
Populär sparapp – över 500 000 nedladdningar
Många och höga externa omdömen
Högst grad av diversifiering
Perfekt för regelbundet månadssparande
KOM IGÅNG

Nya kunder som använder Börskollens unika kampanjkod BORSKOLLEN50 får automatiskt 50 procent rabatt på Optis avgift i 3 månader

Om aktien Transiro

Senaste nytt