Trainimal ingår samarbete med BabyBag för att årligen nå 80 000 nyblivna mammor
Trainimal AB ingår samarbete med Nordic Family Group, Nordens största mediehus för nyblivna föräldrar som via sina koncept BabyBag och BabyBox når 3 av 4 blivande föräldrar i Norden. Trainimal kommer genom tjänsten MammaFitness, med start i juli 2021, årligen nå ut till 80 000 nyblivna mammor genom BabyBag. Ett centralt initiativ i MammaFitness expansiva arbete med att bygga varumärkeskännedom och attrahera nya medlemmar.
MammaFitness erbjuder individanpassad coachning, personlig träning och kostrådgivning som genom digitalt medlemskap tillgängliggör tjänsten för en bred målgrupp, både geografiskt och ekonomiskt. Med start i juli 2021 kommer MammaFitness som första träningstjänst genom BabyBag att nå ut till 80 000 av Sveriges cirka 110 000 nyblivna mammor varje år.
”Vi är väldigt glada att tillsammans med en så ansedd och förtroendeskapande aktör som BabyBag nå ut till en betydande andel av Sveriges alla nyblivna mammor. Det är såklart extra hedrande att MammaFitness blir den första digitala träningstjänsten som godkänns för att medverka i konceptet”, säger Trainimals VD Mikael Pérez.
BabyBag når nyblivna föräldrar på förlossningsavdelningar och mödravårdscentraler över hela Sverige och erbjuder ett smakprov av produkter och tjänster som kan underlätta i den nya vardagen med ett nyfött barn. BabyBag har funnits i 30 år och samtliga erbjudanden granskas av en referensgrupp bestående av oberoende, legitimerade barnmorskor i samarbete med organisationer och vårdpersonal.
”MammaFitness ambition är att finnas i svenska mammors medvetande från graviditeten och vara det självklara valet för individanpassat stöd när det kommer till hälsa, kost och träning. Samarbetet med BabyBag innebär en exponering mot nyblivna mammor på en helt ny nivå och är en viktig pusselbit i vår större och mer ambitiösa kommunikationsplan. Ett starkt komplement till vår organiska tillväxt och ett led i vårt expansiva arbete med att bygga MammaFitness varumärkeskännedom och attrahera nya medlemmar” fortsätter Mikael Pérez.
”Nordic Family Group och BabyBag är stolta över att ingå ett samarbete med MammaFitness som är den ledande digitala aktören inom träning och kost för mammor. Jag är själv ett stort fan av Olga Rönnberg som grundade MammaFitness redan 2004 och har flitigt använt och blivit peppad av hennes böcker och tjänster under många år. Olga Rönnberg och hennes team är verkligen inspirerande och proffsiga,” säger Therese Magnesen Komet, Country Manager hos Nordic Family Group.
Vid frågor, vänligen kontakta:
Mikael Pérez, VD
Tel: +46 70 545 45 78
E-post: [email protected]