Touchtech ingår strategiskt avtal med Stockholm Fashion District
Touchtech och Trade Partners Sweden/Stockholm Fashion District (SFD) har ingått ett strategiskt samarbete för att marknadsföra och sälja användarlicenser av Touchtechs digitala B2B-säljverktyg till sina anslutna varumärkeskunder.
Trade Partners Sweden är grundare av och driver Stockholm Fashion District för modeindustrin i Sverige. Stockholm Fashion District är en unik och innovativ affärsmötesplats för modeindustrin i Sverige och internationellt med daglig verksamhet i form av showroom med svenska och internationella varumärken inom damkläder, herrkläder, barnkläder, accessoarer, väskor, damskor, herrskor, barnskor, underkläder, badkläder och inredning. Stockholm Fashion District inkluderar två showroom-byggnader som samlar hundratals varumärken; Stockholm showroom om 10,000 kvadratmeter och Stockholm Shoe House om 4,200 kvadratmeter.
Tack vare samarbetet med Touchtech kan företagen ta nästa steg i sin digitalisering. Förutom att den fysiska köpupplevelsen med kunderna i showrooms avsevärt förbättras, kan Touchtechs teknologi också användas för att bjuda in till interaktiva virtuella online-möten. Företagen kan därmed fortsätta att nyttja sina showrooms till fullo på ett effektivt sätt även under pandemin när fysiska möten inte alltid är möjliga. Även på längre sikt kan behovet av att kunna visa sin kollektion digitalt skapa en mer hållbar retail-verksamhet.
Dessutom är Stockholm Fashion District organisatör av flera affärsfokuserade aktiviteter och event varje år, däribland Fashion Week Trade med fokus på inköp till e- och retailleden, produktions- och textilmässor, forum för att diskutera aktuella branschfrågor samt vidareutveckling genom seminarier, föreläsningar och workshops under taket för Fashion Business Academy. Distriktet besöks årligen av designers, e-tail, retail, internationella delegationer, intressenter och andra modeentusiaster.
Jessica Johanneson, COO på Trade Partners Sweden och Sofia Lidgren, Project Manager på Stockholm Fashion District kommenterar samarbetet med Touchtech:
”Lösningen från Touchtech kommer ytterligare att stärka vårt erbjudande som en plattform för modebranschen. Som medlem till Stockholm Fashion District och Trade Partners Sweden kommer man få ett mycket förmånligt pris. Vi hoppas många av våra medlemmar tar vara på möjligheten att testa Touchtechs digitala lösning inför nästa säsong, som kickas igång med Fashion Week Trade den 8-13 februari 2021.”
Deniz Chaban, VD på Touchtech, som ser att samarbetet kommer innebära stor exponering av Touchtech på den nordiska marknaden kommenterar fördelarna:
”Tack vare partnerskapet får Touchtech tillgång till Trade Partners Sweden/Stockholm Fashion Districts medlemmar, hyresgäster och utställare genom marknadsföring och exponering av Touchtechs digitala säljverktyg via kanaler såsom websidan, annonsering och inte minst utskick till verksamma inom mode, design, inredning, butiker, varumärken, press etc. Utöver detta får Touchtech tillgång till eventyta i samband med events arrangerade av Trade Partners Sweden/Stockholm Fashion District.”
För vidare upplysningar:
Deniz Chaban, VD
[email protected]
Om Touchtech
At Touchtech, we have a mission: to solve retail’s challenges with products that delight and inspire. As the company behind the market leading and ground-breaking Endless-Aisle software products — Vendo, Showroom and Lima — we enable retailers around the world to digitalize their retail work-flows using interactive solutions. From car dealerships to retail stores, pop-up concepts to B2B-showrooms, our products are extending what's possible when integrating online with offline, delivering on the promise to increase sales, profitability and enrich customer experience in physical spaces.
Om Trade Partners Sweden
Trade Partners Sweden är grundare av och driver Stockholm Fashion District för modeindustrin i Sverige. Det här är ett konkret exempel på hur denna handelsorganisation arbetar affärsnära för att förbättra vardagen för företag. Trade Partners Sweden grundades 1914 med uppdrag att skapa bästa möjliga förutsättningar för våra medlemmar och deras verksamheter. Detta gör vi bland annat genom affärsnära rådgivning, branschnära aktiviteter och genom att fungera som en tillväxtmotor och ett bollplank för medlemsföretagen.
Om Stockholm Fashion District
Stockholm Fashion District är en unik och innovativ affärsmötesplats med digitala och fysiska showroom öppna 365 dagar om året, modeveckor med fokus på handel som samlar svenska och internationella varumärken, forum för kreativitet och skapande samt vidareutveckling under taket för Fashion Business Academy. Distriktet besöks årligen av designers, e-tail, retail, internationella delegationer, intressenter och andra modeentusiaster. Välkommen till Stockholm Fashion District.