Tendo stärker teamet genom att rekrytera Commercial Lead
Tendo AB (”Tendo” eller “Bolaget”) meddelar idag att Bolaget stärker teamet genom att anställa Peter Andersson som Commercial Lead med ansvar för Bolagets försäljning och marknadsföring.
I samband med att Tendo inleder sin kommersialiseringsfas stärker Bolaget teamet med Peter Andersson som tillträdde sin roll som Commercial Lead under april månad. Peter kommer närmast från rollen som försäljnings- och marknadschef tillika vice VD på det noterade medtechbolaget Hemcheck Sweden AB som erbjuder in vitro diagnostiska tester för blodprover.
Peter är utbildad civilekonom med inriktning mot marknadsföring och organisation från Handelshögskolan i Göteborg och har även erfarenhet som Country Manager på M Care AB inom stomivård och var mellan 1993 och 2018 verksam som General Manager för Sarstedt AB som är inriktade på produkter och instrument inom bland annat laboratoriemedicin.
”Det ska bli väldigt intressant att inleda Tendos kommersialiseringsfas i Sverige och Norden tillsammans med kollegor, ledning och styrelse. Jag känner mig stolt att få vara med och lyfta fram Tendos unika lösning och därigenom bidra till ökad livskvalitet och självständighet för användare och samtidigt skapa betydande värde för sjukvård och samhälle”, kommenterar Peter Andersson, Commercial Lead på Tendo.
”Peter är ett mycket starkt tillskott till teamet och vi ser fram emot att tillsammans arbeta med att etablera Tendo på marknaden för att bidra till att fler människor med ryggmärgsskador kan bli mer självständiga i vardagen”, kommenterar Sofie Woge, VD på Tendo.