Syncro lanserar nytt affärsben inom TikTok - Börskollen
Börskollen - Aktier, fonder och ekonominyheter

Börskollen

För dig med koll på börsen

Pressmeddelande

Syncro lanserar nytt affärsben inom TikTok

{newsItem.title}

Idag lanserar Syncro’s dotterbolag CUBE sitt nya affärsben, TikTok Studio, som förser varumärken med ett komplett erbjudande inom TikTok som just nu är den absolut snabbast växande sociala-medieplattformen. Utöver influencer marketing innehåller erbjudandet strategi och produktion av varumärkens egna företagskonton såväl som paid social. Satsningen möjliggörs över Collabs plattform, en av de första SaaS-plattformarna som tekniskt erbjuder en helhetslösning av TikTok-kampanjer på global nivå.

 

Influencer marketing-byrån CUBE arbetar redan idag med en mängd väletablerade varumärken och har under en längre tid arbetat strategiskt och kreativt på TikTok med stora kunder som H&M, Maybelline, Tradera, Foodora, Na-Kd och Redken. Det nya affärsbenet kombinerar styrkan i all expertis och kunskap som byggts upp internt hos CUBE med systerbolaget Collabs nya AI-plattform för att kunna ta sig an större globala uppdrag.

 

‘’Detta är en stor strategisk satsning från oss och ett helt nytt affärsben inom Syncro. Vi ser en otrolig styrka och konkurrensfördel i att vara en av de första på marknaden som kan erbjuda en kombinerad byrå/Saas-lösning inom den snabbaste växande sociala mediekanalen i världen och vi ser redan nu att denna satsning kommer att generera nya betydande intäkter för bolagsgruppen under 2023.” säger Olof Lindblom, CMO Syncro.

 

Satsningen leds av Denise Mehta, Head of Brand Solutions och CUBE’s Creative Director Rasmus Kolbe som själv har 1,1 miljoner följare på TikTok.


‘’Vi jobbar idag med över hundra varumärken på årsbasis över Norden och vi upplever att det finns ett stort gap på marknaden när det kommer till TikTok. Vi har tagit fram ett unikt erbjudande som kommer hjälpa och underlätta processen för våra kunder att lägga strategier, utforma det kreativa formspråket och i nästa steg nå faktiska resultat utifrån satta KPIer inom TikTok som är snabbväxande kanal och där den generella in-house-kompetensen är låg. Vi har redan fått ett otroligt fint gensvar från marknaden på ett erbjudande som varit väldigt efterfrågad.” säger Denise Mehta, Head of Brand Solutions CUBE.

 

Läs mer här: https://wearecube.se/tiktokstudio/

 

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Denise Mehta, Head of Brand Solutions, WeAreCube AB

Telefon: 073 696 98 87

E-post: [email protected]

 

Olof Lindblom, CMO Syncro Group

Telefon: 076 174 28 25

E-post: [email protected]

 

Om Syncro Group

Syncro möjliggör samarbete mellan människor och varumärken genom innovativ tech. Vi investerar i bolag som är en del av att forma den nya digitala ekonomin och som samtidigt stärker och vidgar vårt erbjudande. Syncro har kontor i Sverige och Danmark, med huvudkontor i Stockholm.

 

Bifogade filer

Nyheter om Syncro

Läses av andra just nu

Innehåller annonslänkar. Investeringar innebär risk (se här)

Tips: 50% rabatt hos fondroboten Opti

Dags att komma igång med sparande? Fondroboten Opti erbjuder en populär spartjänst som är perfekt för regelbundet månadssparande. Just nu får nya kunder som använder Börskollens unika kampanjkod BORSKOLLEN50 automatiskt 50 % rabatt på Optis avgift i 3 månader!

STÄNG X
Populär sparapp – över 500 000 nedladdningar
Många och höga externa omdömen
Högst grad av diversifiering
Perfekt för regelbundet månadssparande
KOM IGÅNG

Nya kunder som använder Börskollens unika kampanjkod BORSKOLLEN50 får automatiskt 50 procent rabatt på Optis avgift i 3 månader

Om aktien Syncro

Senaste nytt