Sumdog ingår ett nytt skolavtal - stärker B2B-affärsområdet i USA
Sumdog, ett helägt dotterbolag inom eEducation Albert Group, har en digital utbildningsprodukt som är väl anpassad till det amerikanska skolsystemet och nu har ett av de största skolföretagen i St Joseph County i Indiana, South Bend Community School Corporation (SBCSC), beslutat att köpa in Sumdogs plattform till sina skolor. Affären är årligen på 57 000 USD och betalas i förskott varje år.
SBSCS är St Joseph Countys äldsta och största skolföretag, som betjänar en mångsidig K-12-befolkning på 16 000 elever. Sumdogs spelbaserade adaptiva matematikövningar och onlinetävlingar noterades av tidigare rektor, Deb Martin, som en positiv inverkan på elevernas engagemang och motivation i hennes skola, och SBSCS har nu tagit beslutet att köpa Sumdog till alla skolor i gruppen.
”Att få in en sådan stor skolkoncern är en kvalitetsstämpel för Sumdog och dess produkter. Vi tror också att denna order kommer ge fler ringar på vattnet och underlätta nya ordrar i USA genom att kunna agera referenscase. Det gör oss också extra glada att se vår ändrade försäljningsstrategi med fokus mot större kunder nu bära frukt och vi ser fram emot att stärka bidraget från B2B-försäljningen i koncernen.” säger Arta Mandegari och Salman Eskandari, medgrundare av Albert
Sumdogs produkt innehåller spelbaserade och adaptiva matematikövningar med specialitet inom onlinetävlingar, vilket passar SBSCS väl då de lanserar en distriktsomfattande mattetävling för studenter och lärare senare i år. Sumdogs matematiktävlingar ger eleverna individuellt anpassade matematikfrågor så att alla kan tävla på sin egen nivå och alla klasser har en möjlighet att vinna. Det skapar också en rolig och konkurrenskraftig miljö i klassrummet samt skapar en stark känsla av gemenskap.
"Genom utrullningen av Sumdog via SBCSCs skolor kommer tusentals studenter att få tillgång och glädje av sina matematikövningar framöver. Vi ser fram emot att arbeta med lärare och elever på skolorna och vara med och genomföra den första distriktsomfattande tävlingen tillsammans. Vi är även väldigt glada över att bidra till SBCSCs uppdrag att säkerställa att alla elever uppnår akademisk och personlig framgång med sin utbildning.” säger Tom Owen, Head of New Business Sales, Sumdog.