Streamify ingår samarbete med tre brittiska partners
Streamify AB ("Bolaget" eller "Streamify") skriver avtal med tre aktörer inom liveshopping som kommer att erbjuda och marknadsföra Bolagets plattform till sina kunder. Dessa partners är primärt baserade i Storbritannien, men deras samlade nätverk inkluderar även USA, Förenade Arabemiraten och Afrika.
Partnerna – Red Dot Live, The LVS Hub och CommsBoutique London – är lokala experter inom liveshopping, streaming och live commerce. Partnerskapen betyder att de nu kommer att erbjuda Bolagets plattform till nuvarande och nya kunder. Dessa partnerskap innebär att Streamify når nya marknader på ett kostnadseffektivt sätt, genom att knyta till sig fler relevanta aktörer som saknar teknologin för liveshopping.
Red Dot Live kopplar samman varumärken med allt de behöver för att utföra liveshopping-upplevelser och omvandla content till handel.
– Vi valde att ingå partnerskap med Streamify då de är en innovativ techpartner med en meritlista av att erbjuda utmärkta tjänster. Deras kundbas visar att de tillhandahåller en plattform som möter alla användares behov och partnerskapet möjliggör för fler varumärken att få den best-in-class-SaaS de behöver, berättar grundaren Marcus King.
The LVS Hub är en fullservicebyrå för livestreaming som hjälper varumärken och återförsäljare inom e-handel att börja med liveshopping. Grundaren Winnie Akadjo berättar:
– Tack vare partnerskapet med Streamify kan vi visa våra kunder potentialen med programvaran samt fördelarna med att spåra engagemang och försäljning i realtid. Vi valde att ingå partnerskapet då vi anser att tekniken har avancerade och sofistikerade funktioner som möjliggör för våra kunder att enkelt integrera Streamify i sina e-handelssystem.
Den tredje partnern är CommsBoutique London, som erbjuder konsulttjänster inom live commerce och hjälper sina kunder med allt från teknikval till prestationsoptimering.
– Streamifys teknik är skalbar och anpassningsbar, vilket gör den passande för vår varierande kundkrets av såväl återförsäljare som marknadsplatser online. Partnerskapet mellan en respekterad strategisk konsult och en pålitlig teknikleverantör kan öka det övergripande förtroendet och intresset för liveshopping. Därigenom utökas marknaden och utbudet av upplevelser för konsumenterna, säger Vadim Layzan, vd på CommsBoutique.
Avtalen löper årsvis och Bolagets partners kommer att ersättas provisionsbaserat.