Streamify i nytt samarbete med PostNord
Med över 3000 tillsatta tjänster 2021 är rekryteringsprocessen navet för att bidra till kompetensförsörjningen inom PostNord. Nu blir Streamify en samarbetspartner och bidrar med konceptet Live Shopping som kommer bli en del i rekryteringsprocessen av nya terminalarbetare, chaufförer och brevbärare. I Live Shopping-eventen kommer kandidater kunna ställa sina frågor via livechatt till personer som arbetar i den rollen idag som de söker tjänsten till, medan de anställda interaktivt kan svara på sina frågor, live, via livesändningen.
– “Vi är väldigt ödmjuka och tacksamma för det förtroendet vi fått av PostNord. Vi ser fram emot att hjälpa dom på deras resa och långsiktigt utveckla satsningen tillsammans. Det är fantastiskt kul att se hur snabbt och smidigt processen har gått från start till mål, och vi ser redan fram emot deras första sändning.” – Alexander Rönnlund, Global Sales Executive på Streamify.
Framtiden för live streaming
I framtiden ser man också att formatet kommer att kunna implementeras i bland annat deras Graduate-program. Programmet är till för nyutexaminerade talanger med akademisk bakgrund som under tio månader får omväxlande lärande inom PostNord-organisationen. PostNord Jobblive blir där som en kanal för att informera och inspirera nyexaminerade att söka till Graduate-programmet.
– “I vår dialog med PostNord berättar man att det talas mycket om att nå den nya konsumenten, Gen Z eller mobile first-generationen. Vad PostNord menar är att den nya konsumenten också är den nya kandidaten, vilket innebär att även den målgruppen behövs mötas i de kanalerna de föredrar även i en rekryteringsprocess”, Anna Björkeryd, CMO på Streamify.
Avtalet kommer inte att ha betydande effekter på årsresultatet.