Storytel ingår partnerskap med hälsoplattformen Wellhub på flera marknader
Storytel, en ledande leverantör av ljudböcker, lanserar idag ett partnerskap med Wellhub på flera av sina tillväxtmarknader: Brasilien, Mexiko, Chile, Argentina, Spanien, Italien, Tyskland, Irland och Storbritannien.
Wellhub, en av de främsta företagshälsoplattformarna med tre miljoner användare hos 18 000 företagskunder globalt, erbjuder holistiska förmånsplaner med premiumpartners inom områden som fitness, mindfulness, terapi, näring och sömn. Genom samarbetet med Storytel utökar Wellhub sina tjänster till att även omfatta ljudböcker och erbjuder fri tillgång till Storytel Unlimited för alla sina abonnenter i Latinamerika och Europa.
“Vi på Wellhub är väldigt glada över samarbetet med Storytel, vilket gör det möjligt att ytterligare stärka stödet för våra användares välbefinnande. Detta partnerskap understryker den betydande roll som intellektuell hälsa har för det generella välbefinnandet, engagemanget och produktiviteten. Genom att sömlöst integrera Storytels ljudböcker i vår plattform, utökar vi det värde vi levererar till både våra företagskunder och deras medarbetare,” säger Pietro Carmignani, Executive Vice-President of Partnerships, Wellhub.
”Partnerskapet med Wellhub är en perfekt match för oss. Det markerar dessutom vårt första distributionsavtal över flera marknader samt vårt inträde i wellness-segmentet. Genom det här samarbetet kommer Wellhubs användare att få tillgång till Storytels omfattande bibliotek av ljudberättelser när de tränar, pendlar eller kopplar av - något som även går i linje med vår mission att beröra världen med berättelser”, säger Ana Julia ’AJ’ Ghirello, SVP Partnerships och GM för Expansionsmarknader på Storytel.
Utöver Wellhub har Storytel nyligen tecknat partnerskap med Swisscom och Singtel, de ledande telekomoperatörerna i Schweiz och Singapore. Swisscom erbjuder sina 3 miljoner mobilkunder Storytel Unlimited via sin Subscription Hub, medan Singtel erbjuder både Storytel Unlimited och Storytel Basic till sina 4 miljoner mobilkunder via sin underhållningsplattform.