Storbritanniens största sportpodcast väljer Acast som podcastpartner
Acast, världens ledande oberoende podcastföretag har ingått partnerskap med That Peter Crouch Podcast, Storbritanniens största sportpodcast. Samarbetsavtalet innebär att Acast kommer att ansvara för distribution av podcasten till samtliga lyssningsplattformar samt all annonsering, genom Acast Marketplace.
That Peter Crouch Podcast leds av fotbollslegendaren Peter Crouch och produceras av George Cottam. Sedan starten 2018 har podcasten vuxit till att ha hundratusentals lyssnare varje vecka.
Möjligheter till kommersiella samarbeten med podcasten erbjuds nu exklusivt genom Acast Marketplace, dit annonsörer kan vända sig för att köpa annonser, sponsring, varumärkessamarbeten och andra premiumprodukter.
”Att en av Storbritanniens största poddar väljer Acast som partner är återigen ett starkt betyg för Acast och vår vision om ett öppet ekosystem för podcasts. Nu ska vi se till att That Peter Crouch Podcast når ut till så många lyssnare som möjligt runt om i världen samtidigt som vi kommer kunna erbjuda annonsörer ytterligare en stark plattform för att nå ut med sina budskap,” säger Ross Adams, vd Acast.
Samarbetet innebär även That Peter Crouch Podcast får tillgång till Acast+, vilket ger podcasten möjlighet till ytterligare alternativ för att generera intäkter, exempelvis genom möjligheten att erbjuda annonsfria avsnitt, utökade avsnitt eller bonusinnehåll till betalande prenumeranter – utan att begränsa prenumeranter till någon specifik podcastspelare.
”Att ansluta till Acast är precis som att bli en del av en av världens största fotbollsklubbar. Vi får alla förutsättningar för att utvecklas så mycket som möjligt, samtidigt som vi får chans att nå en ännu större publik tack vare den globala räckvidden. Vi ser fram emot att samarbeta med Acast för att växa ytterligare,” säger Peter Crouch från That Peter Crouch Podcast.