Spiritfarer godkänd för den kinesiska marknaden - Börskollen
Börskollen - Aktier, fonder och ekonominyheter

Börskollen

För dig med koll på börsen

Pressmeddelande

Spiritfarer godkänd för den kinesiska marknaden

Fragbite Group AB:s (publ) dotterbolag Playdigious har erhållit tillstånd att lansera mobilspelet Spiritfarer i Kina. Lanseringen är planerad till början av det andra kvartalet 2025. Prisbelönta Spiritfarer är det fjärde av Playdigious spel som godkänns för distribution på den kinesiska marknaden.

Spiritfarer lanserades först i augusti 2020 på PC, Nintendo Switch, PlayStation 4 och Xbox One, varefter Playdigious portade spelet till mobila plattformar för lansering på Netflix i oktober 2022. Spelet har fram tills nu erbjudits exklusivt via Netflix’ plattform, en exklusivitet som fortsätter på alla andra marknader förutom Kina.

Vi är mycket glada över att äntligen ha erhållit tillstånd för Spiritfarer. De titlar som vi hittills har lanserat i Kina har gjort mycket väl ifrån sig, framför allt Dead Cells som åtnjuter en bestående popularitet på den kinesiska marknaden. Spiritfarer har en liknande tidlös kvalitet och jag har höga förväntningar på att titeln ska göra ett starkt avtryck i Kina,” säger Abrial Da Costa, VD, Playdigious.

Spiritfarer har radat upp flera nomineringar och vinster sedan 2020, varav mobilversionen vann Pégases-priset för Best International Mobile Game år 2023. Lanseringen är planerad till början av det andra kvartalet 2025, datum konfirmeras efter samråd med vår kinesiska lanseringspartner.

Bifogade filer

Nyheter om Fragbite

Läses av andra just nu

Om aktien Fragbite

Senaste nytt