Spiffbet lanserar nytt varumärke i Sverige
· Spiffbet lanserar ett nytt varumärke för svenska marknaden
· Baseras på Spiffbets varumärke Supernopea
· Passar in i Spiffbets varumärkesportfölj
· Marginell påverkan på rörelsekostnaderna
Spiffbet har beslutat att lansera ett nytt varumärke för den svenska marknaden. Lansering sker under sommaren eller tidig höst. Förlagan för det nya varumärket är Supernopea i Finland, vilket är portföljens mest framgångsrika varumärke, där erbjudandet inte bygger på att erbjuda kunderna stora bonusar utan i stället erbjuda snabb och problemfri service. Spiffbet har drastiskt minskat portföljen av varumärken under 2022 vilket skapar utrymme för att fylla luckor i nuvarande marknadsnärvaro. Sverige är en stabil reglerad marknad med tydliga spelregler och denna lansering innebär ytterligare förskjutning mot reglerade marknader. Lanseringen förväntas inte öka de fasta rörelsekostnaderna i verksamheten nämnvärt.
”Efter ett år hårt fokuserat på optimering av vår verksamhet, där vi har förbättrat vår lönsamhet genom sänkta kostnader och höjd bruttomarginal, kan vi äntligen börja arbeta framåt mot ökade intäkter. Det nya varumärket passar väl in i portföljen tillsammans med sitt systervarumärke Supernopea. Sverige är idealiskt för denna lansering då fokus inte är på bonuserbjudanden utan på att erbjuda enkel och snabb service till våra spelare. Även om marginalen är lägre i Sverige bidrar varumärket till stabilitet och ökad bruttovinst” kommenterar Spiffbets VD, Henrik Svensson.