SOZAP rekryterar Lead Monetization Manager
SOZAP AB (publ) (“SOZAP” eller “Bolaget”) utannonserar rekryteringen av Adrian Gersztof som Lead Monetization Manager inför lanseringen av Bolagets spel Fishing Tour.
Adrian Gersztof har mångårig erfarenhet av mobilspelsbranschen med spetskompetens inom monetisering. Han kommer senast från spelstudion Ten Square Games med titlar som bl.a. Fishing Clash och Hunting Clash. I sin roll som Economy Designer på Ten Square Games ansvarade Gersztof under två år bl.a. för monetisering av spelet Hunting Clash. Dessförinnan arbetade Gersztof bl.a. som Economy designer och Math designer for slots under fem år på Huuuge Games, en global social gaming-spelstudio och förläggare inom free-to-play-genren.
På SOZAP kommer Gersztof att arbeta som Lead Monetization Manager, en ny roll på Bolaget, som tillsätts inför Bolagets lansering av Fishing Tour. Rollen innebär att ansvara för att bygga upp och upprätthålla en bred förståelse för monetiseringsdesign över hela organisationen.
"I am excited to join the dynamic team at SOZAP and bring my experiences to the table. The opportunity to work on a project like Fishing Tour is truly motivating. Monetization in mobile games is all about balance, and my goal is to create an economic design that will not only enhance player satisfaction but also drive sustainable revenue. I look forward to fostering a broad understanding of monetization design across the organization and supporting SOZAP's growth in the long run", säger Adrian Gersztof, Lead Monetization Manager på SOZAP.
”Vi är väldigt glada över att kunna välkomna Adrian till oss på SOZAP. Hans erfarenhet och spetskompetens kommer vara en betydande faktor inför lanseringen av Fishing Tour i närtid och för hela SOZAPs monetiseringsdesign på lång sikt", säger Rade Prokopovic, VD för SOZAP.