Sound Dimension och Staxto inleder samarbete för att öka försäljningen
Sound Dimension AB och Staxto AB har idag meddelat att de har inlett ett strategiskt samarbete. Syftet med samarbetet är att påskynda och öka försäljningen av Sound Dimensions streaminglösningar.
Genom att kombinera Sound Dimensions tekniska expertis med Staxtos erfarenhet och fokus på försäljning, kan företagen få till en snabbare och mer effektiv utrullning av Sound Dimensions lösningar.
”Marknaden för streamingtjänster är mycket stor och vi kan idag bara föra dialog med en bråkdel av de potentiella kunderna”, säger Sound Dimensions VD Rickard Riblom. "Genom Staxtos styrkor inom försäljning kan vi tidigarelägga försäljningen mot fler kunder och även göra försäljningen skalbar.”
Sound Dimension har senaste halvåret genomfört omfattande omstruktureringar för att leverera på den nya strategin med ett tydligare försäljningsfokus och fokus på sänkta kostnader.
Lösningen för streamingtjänster innebär att användare av streamingtjänsternas appar kan spela upp musik samtidigt i både sin egna och sina vänners mobiltelefoner. Tillsammans skapar högtalarna i mobiltelefonerna ett fylligt och starkt surroundljud för användarna.
”Det fina med Sound Dimensions lösning är att den inte bara ger en betydligt bättre app för slutanvändaren utan den ger även möjlighet till kraftigt sänkta kostnader för strömningstjänsten. Att erbjuda strömningstjänsten möjligheten till en produktförbättring som samtidigt minskar strömningstjänstens kostnader ser vi fram emot.” säger Staffan Urbanyik, styrelseledamot i Staxto.
För mer information, vänligen kontakta
Rickard Riblom, VD Sound Dimension AB
Telefon: +46704442479
E-mail: [email protected]
Staffan Urbanyik, styrelseledamot Staxto AB
Telefon: +46703790916
E-mail: [email protected]
Kort om Sound Dimension AB
Sound Dimension har utvecklat patenterade och prisbelönta tekniska lösningar som kombinerar ljudteknik och artificiell intelligens (AI). Företaget utvecklar, säljer och licensierar sin AiFi-teknik (förkortning för Artificial Intelligence Fidelity) för att göra det möjligt för alla tillgängliga högtalare att ansluta – oavsett märke, eller typ – till en enhetlig ljudupplevelse, optimerad av AI. Målsättningen är att AiFi kommer att etablera en ny de facto-standard för ljud. Sound Dimension har utvecklat AiFi Streaming som marknadsförs till leverantörer av strömningstjänster och AiFi Inside som riktar sig mot tillverkare av blåtandshögtalare. Sound Dimension grundades 2013 och har sitt huvudkontor i Karlstad.
Bolaget noterades på Spotlight Stock Market i oktober 2021 (Ticker: SOUND).
Om Staxto AB
Staxto är en framstående aktör inom försäljning och marknadsföring. Företaget har en lång historia av framgångsrik försäljning och marknadsföring av tekniska lösningar och tjänster till ett stort antal företag inom olika industrier.