Smart High-Tech: Genomför ökade marknadsförings- och försäljningsinsatser
I takt med att Smart High-Tech har byggt upp större produktionskapacitet genom treskift, har bolaget ökat marknadföringsinsatser för att nå ännu fler kunder.
I början av mars var Smart High-Tech dels i Frankrike och höll en presentation på European Advanced Technology Workshop on Micropackaging and Thermal Management, IMAPS France utanför Paris, dels på konferensen TestConX i Phoenix, Arizona, USA, även här med en presentation av bolaget. På konferensen i Phoenix hade bolaget även en monter som genererade en stor mängd intresseranta kontakter med nya och befintliga kunder.
Efter konferensen i Phoenix besökte bolaget först kunder i Dallas därefter återbesök hos fyra kunder, varav tre Techjättar i San José, Silicon Valley.
Kund 1, som är en av Techjättarna, har våra produkter under kvalificeringstester med positiva preliminära resultat. Inför mötet hade de valt att fokusera på ett annat område som har behov av värmeledning genom att samla deras ansvariga för Thermal Burn In Tester. Dessa visade stort intresse för våra produkter och sände senare en beställning av modifierade provprodukter. Samma kund samlar till nytt möte med fler avdelningar inom företaget till ett kommande tillfälle.
Kund 2, även denna en Techjätte, har testat bolagets produkter i jämförelse med konkurrenters för deras Thermal Burn In Test. Smart High-Tech´s produkter, varav två olika varianter testades, presterade båda bättre än de övriga i jämförelsetestet. Från denna kund har bolaget erhållit förfrågan på volymorder som behandlas i dagarna.
Kund 3, även denna en Techjätte, har våra produkter under pågående kvalificeringstester. I denna applikation ska bolagets GT-TIM byggas in i kundens slutprodukt vilket kräver mer omfattande tester. Smart High-Tech kommer parallellt med kunden att genomföra långtidstester för att påskynda generering av datamängd för validering.
Kund 4, ett ledande företag inom utveckling och tillverkning av Thermal Burn In Test-utrustning globalt. Efter omfattande tester från deras sida startas nu ett samarbete där de dels bygger in GT-TIM i sin utrustning, dels rekommenderar sina kunder att använda GT-TIM i sina seriemässiga tester.
Bolaget skulle även träffa en ny kund i San José. Denna kund är stor inom Fotonik och vi hade ett besök inplanerat som dessvärre avbokades då kunden insjuknat i Covid. Trots inställt besök erhöll bolaget en testorder som levereras under denna vecka.
Förutom det nya användningsområdet Fotonik har företag inom Automotive-branschen placerat testorder av GT-TIM som de bedömer kan lösa deras kylproblematik.
“Det stora intresset vi möter hos våra kunder är imponerande. Extra glada är vi för ett nytt område som Fotonik som har specifika värmeledningsproblem och placerat testorder,” säger Lars Almhem, VD på Smart High Tech.
För mer information om SHT Smart High-Tech AB, vänligen kontakta:
VD Lars Almhem
+46 70 418 00 00
Kort om SHT Smart High-Tech AB
SMART HIGH-TECH har genom den patenterade produkten GT-TIM utvecklat ett unikt grafenförstärkt gränssnittsmaterial, så kallat ”Thermal Interface Material”, TIM, för elektronik- och kraftmodulkylning som leder värme effektivt både i vertikalt och i horisontellt led. Ökad kylningsförmåga krävs av industrin för att fortsätta kunna utveckla högprestandaelektronik som är mindre, lättare, snabbare med mer funktionalitet på ett hållbart sätt genom lägre energikonsumtion.
Visionen för SMART HIGH-TECH är att bli en globalt ledande leverantör i världen av nanobaserade material och lösningar för applikationer för termisk kylning av elektronik som bidrar till ett hållbart samhälle. Detta ska ske genom hög grad av automation i kombination med ett unikt och patenterat grafenförstärkt kylmaterial. SMART HIGH-TECH har tillverkning av sin GT-produkt såväl i Göteborg som i Kina som säljs till företag inom elektronikbranschen.