Smart Eye Tillkännager Ny Design Win för sin Automotive Interior Sensing AI från Europeisk Premiumbiltillverkare
Smart Eye kommer att leverera sin Automotive Interior Sensing AI, som kombinerar mjukvara för Driver Monitoring-system (DMS) och Cabin Monitoring-system (CMS), till ytterligare en bilmodell. Den beräknade intäkten för ordern är 100 miljoner kronor baserat på prognoser för den beräknade produktlivscykeln.
Smart Eye, den ledande utvecklaren av DMS-mjukvara för fordonsindustrin, har valts ut för att leverera sin Automotive Interior Sensing AI-teknik till en ny bilmodell av en befintlig kund, en europeisk premiumbiltillverkare. Kunden har tidigare har köpt Smart Eyes DMS-mjukvara, men detta är den första av dess bilmodeller som också kommer att inkludera företagets CMS-teknik.
Genom att kombinera DMS med CMS, låser Smart Eyes Automotive Interior Sensing AI upp insikter om förarens, kabinens och alla passagerares tillstånd. Detta gör det möjligt för biltillverkare att erbjuda en rad funktioner och tjänster som ökar säkerheten och bekvämligheten i fordonet. Viktiga säkerhetsfunktioner som möjliggörs av denna teknik inkluderar detektering av säkerhetsbältesanvändning, barnstolar och passagerarnas kroppspositioner. I sin tur kan denna information vara avgörande för att informera adaptive restraint-system, som ser till att säkerhetsfunktioner, såsom krockkuddar, aktiveras på ett säkert sätt.
Den nya bilmodellen, inklusive Smart Eyes teknologi, kommer att gå i produktion 2025. Den beräknade intäkten för ordern är 100 miljoner kronor, baserat på prognoser för den beräknade produktlivscykeln. Det beräknade värdet från möjliga ytterligare design wins på samma plattform uppgår till 500 miljoner kronor under produktlivscykeln.
"Vi kan tydligt se att marknaden för interior sensing nu växer väldigt snabbt", säger Martin Krantz, VD och grundare av Smart Eye. "Detta är vår femte design win för vår Automotive Interior Sensing AI på två veckor, och vi väntar oss att fler kommer att följa i takt med att fordonsindustrin fortsätter att omfamna de säkerhets- och komfortfunktioner som möjliggörs av denna teknik. Tack vare sammanslagningen med Affectiva 2021 är Smart Eye väl positionerat för att leda denna nya marknad.”
Smart Eye har nu erhållit totalt upp mot 320 design wins från 21 fordonstillverkare. Det sammanlagda värdet över produktlivscykeln för nuvarande design wins uppgår nu till mer än 7 350 miljoner kronor. Det potentiella värdet över produktlivscykeln från möjliga ytterligare design wins med alla 21 biltillverkare är 3 850 miljoner kronor.