Smart Eye Tillkännager Två Nya Design Wins för Interior Sensing från Koreansk Biltillverkare
Smart Eye har valts ut att leverera sin Interior Sensing-teknik, som kombinerar Driver Monitoring System (DMS) och Cabin Monitoring System (CMS) mjukvara, till två bilmodeller. Den beräknade intäkten för ordern är 100 miljoner kronor baserat på prognoser för den beräknade produktlivscykeln.
Göteborg, Sverige – 12 februari 2025 – Smart Eye, en ledande utvecklare av mjukvara för Driver Monitoring (DMS) och Interior Sensing till fordonsindustrin, kommer att leverera sin Interior Sensing-teknik till två bilmodeller producerade av en stor koreansk biltillverkare med global produktion.
Kunden har tidigare implementerat Smart Eyes DMS- och CMS-mjukvara i flera av sina bilar och har nu valt att uppgradera två av dessa modeller, där teknologin tidigare endast specificerades för DMS, genom att ocksålägga till Smart Eyes Interior Sensing-teknik. Denna lösning använder en högupplöst kamera integrerad i backspegeln.
Smart Eyes Interior Sensing utökar funktionaliteten hos DMS till hela kupén och stödjer en rad nya funktioner för att förbättra användarupplevelsen i fordonet. Tekniken i denna order omfattar både säkerhets- och komfortfunktioner, inklusive detektering av passagerarnas aktiviteter.
De bilmodeller som utrustas med Smart Eyes Interior Sensing kommer att gå i produktion under 2026. Den beräknade intäkten för ordern är 100 miljoner kronor, baserat på prognoser för den beräknade produktlivscykeln.
"Vi ser en stark trend där våra kunder inte enbart efterfrågar DMS utan även lägger till Cabin Monitoring. Det är logiskt att anlita samma leverantör, eftersom det finns synergier i att ansluta båda kamerorna till samma processplattform för att uppnå bättre prestanda och lägre kostnader", säger Martin Krantz, VD och grundare avSmart Eye. "Interior Sensing är ett utmärkt sätt för oss att utöka affärerna med vår stora befintliga kundbas. Vi förväntar oss fler liknande affärsavtal i framtiden."
Eftersom detta gäller befintliga fordonsmodeller med DMS har Smart Eye fortsatt erhållit totalt 359 design wins från 22 fordonstillverkare, varav antalet som inkluderar Interior Sensing har ökat till sju. Det sammanlagda värdet över produktlivscykeln för nuvarande design wins uppgår nu till mer än 8 335 miljoner kronor. Det potentiella värdet över produktlivscykeln från möjliga ytterligare design wins med alla 22 biltillverkare är 3 315 miljoner kronor.