SKÖNHETSSPECIALISTEN COACHAR LÄNGDLANDSLAGET!
I världscupen hänger allt på detaljerna och så lite som en hudvårdsrutin kan vara avgörande. Lyko är sedan ett drygt år sponsor till Svenska längdlandslaget och innan årets tävlingssäsong drog igång såg vi till att kitta delar av laget med produkter för att briljera i vinter, både i och utanför spåren.
Varje skidsäsong ger längskidåkarna i landslaget det svenska folket känslosamma upplevelser i sin jakt på pallplatser. Vi bjöd in åkarna till vår värld och ordnade en skön plåtning för att framhäva åkarna på ett nytt sätt där de också erbjöds individuell rådgivning utifrån deras egna behov inom hår och hud.
─ Vi brukar säga att vi inte ska ta skönhet på för stort allvar, du får se ut hur du vill, alla sätt är rätt. Vi försöker dock se skönheten i allt och självklart ser vi den även i idrotten. I prestationen, träningen och lagandan. Men vi ser den också i blött hår, svett och trötta leenden. Vi har produkterna för de som tränar och duschar mycket, för de vars ansikten utsätts för väder, vind och temperaturskillnader. Här har vi en roll att spela. säger Kalle Eliason, CMO på Lyko.
I filmerna ser vi Ebba Andersson, Johanna Hagström, William Poromaa, Anna Dyvik, Moa Ilar och Marcus Grate bli stylade och få individuella skönhetsråd. Många tips är kopplade till olika hud-och hårproblem som kan uppstå när man som elitidrottare spenderar i princip all sin vakna tid utomhus, oavsett väder.
─ Jag skämdes ju lite när jag fick erkänna att jag saknar en hudrutin. Men det är sådant som sällan hinns med även om jag förstår att det är något som vi verkligen behöver. Och plåtningen var jättekul! Det var helt annorlunda mot vad vi brukar göra! säger Ebba Andersson.
─ Samarbetet som inletts med Lyko är uppskattat från alla håll. Det är nytt, fräscht och överraskar. Även längdskidåkare kan vara måna om hud och hår på olika nivåer och Lyko har på kort tid satt en ny nivå på aktivering av ett sponsorskap vilket känns kul. Vår sport är mycket traditionell men i det här sammanhanget går vi utanför vår vanliga comfortzon och visar en ny sida av oss själva. Det ska bli kul att se responsen på kampanjen, säger Malin Westhed, Marknadschef på Svenska Skidförbundet, längd.
Filmerna kommer släppas på Ski Team X-Countrys Instagram och Facebook i samband med att Lyko startar en tävling där följarna under december har möjlighet att vinna Ski Teams necessär med massa sköna produkter att använda i vinter.
Filmer med intervjuer från plåtningen finner ni här:
www.lyko.com/sv/skiteam