SDS lanserar uppdaterad produktportfölj och hemsida
SDS LANSERAR UPPDATERAD PRODUKTPORTFÖLJ OCH HEMSIDA
Seamless Distribution Systems (SDS) har lanserat ett uppdaterat produktutbud och en förnyad webbplats.
"Vi är mycket stolta över vår produktsvit för Retail Value Management och hur vi kan stödja telekomoperatörer att generera ytterligare intäkter och marginaler, genom förbättrad försäljning och distribution. Jag är mycket tacksam för teamet som har gjort ett fantastiskt jobb med att förbättra vår webbplats (www.seamless.se) för att bättre illustrera hur vi kan leverera efter våra kunders behov. Dessutom kommer en bredare produktsvit, helt utvecklad i framtidssäkrad micro-services arkitektur att underlätta för oss att fokusera på organisk tillväxt och förbättrat kassaflöde, med sikte på förbättrade finansiella resultat under andra halvåret och därefter", säger Martin Schedin, VD för SDS Group
Retail Value Management (RVM) är en lösning som är utformad för att ge operatörers sälj- och distributionsteam möjlighet att hantera kundresan från operatör till slutkonsument - med realtidsinsikter, som möjliggör snabba åtgärder för att driva merförsäljning samt minska risken att förlora abonnenter, samtidigt som operatören driver effektivitet över hela sälj och distributionsvärdekedjan.
Den uppdaterade webbplatsen ger stor inblick i det moderniserade produktutbudet, hur det hjälper telekomoperatörer att driva tillväxt, samt viktiga perspektiv på Seamless Distribution från både kunder, anställda och styrelseledamöter.
För mer information kontakta:
Martin Schedin
Chief Financial Officer
+46 70 438 14 42
Följande dokument kan hämtas från beQuoted
SDS-lanserar-uppdaterad-produktportfolj-och-hemsida.pdf
OM SDS
SDS är ett svenskt internationellt mjukvaruföretag som är specialiserat på mobila betaltjänster för mobiloperatörer, distributörer, återförsäljare och konsumenter. SDS säkerställer att telekomoperatörer kan sälja samtalstid, data och tilläggstjänster där SDS produkter och tjänster hanterar upp till 90 % av Teleoperatörens försäljning. Idag har SDS implementerat lösningar inom fintech, avancerad analys och Retail Value Management och där dessa produkter har lyckats omvandlas de till så kallade SaaS-lösningar.
SDS har cirka 320 anställda i Sverige, Frankrike, Belgien, Rumänien, Sydafrika, Ghana, Nigeria, Förenade Arabemiraten, Pakistan och Indien.
SDS hanterar årligen mer än 15 miljarder transaktioner värda över 14 miljarder USD. Via över 3 miljoner månatliga aktiva återförsäljare av digitala produkter betjänas, indirekt, mer än 1100 miljoner konsumenter globalt.
SDS aktie är noterad på Nasdaq First North Premier.
Företagets Certified Adviser är FNCA Sweden AB, telefon 08-528 00 399. [email protected]