SDS Gruppen får en uppgraderingsorder för sin Smart Sales & Distribution-produkt från en operatör i Zambia
SDS GRUPPEN FÅR EN UPPGRADERINGSORDER FÖR SIN SMART SALES & DISTRIBUTION-PRODUKT FRÅN EN OPERATÖR I ZAMBIA
Seamless Distribution Systems AB (SDS) har - genom sitt dotterbolag Riaktr - fått en order värd 1,4 miljoner kronor för uppgradering av sin Smart S&D-produkt från en befintlig kund i Zambia. Utöver uppgraderingsintäkten löper det en årlig licens med återkommande intäkter värda 1,1 miljoner kronor.
- "Vi är mycket glada över att befintliga kunder hos Riaktr ser ett stort värde i våra produkter och tjänster. Vi har höga förväntningar på att Riaktr kommer att fortsätta på denna tillväxtväg med ökande återkommande intäkter, genom att utöka närvaron med nuvarande kunder och expandera till nya marknader", säger Martin Schedin," VD för SDS.
Uppgraderingen för den befintliga klienten är för den senaste versionen av Smart S&D-produkten. Smart S&D gör att mobiloperatörer kan hantera sina försäljnings- och distributionskanaler effektivt med hjälp av avancerad analys och AI - genom ett mycket enkelt och användarvänligt gränssnitt.
Produkten gör det möjligt för operatörernas sälj- och distributionsteam att vidta de bästa åtgärderna baserat på realtidsinsikter, och därigenom generera ökad försäljning, produktivitet och intäkter.
Ordern består av en uppgradering på 1,4 miljoner kronor som tas som intäkt under andra kvartalet och en årlig, återkommande intäkt på cirka 1,1 miljoner kronor som kommer att intäktsföras löpande så länge kunden använder Smart S&D-lösningen.
För mer information kontakta:
Martin Schedin
Chief Financial Officer
+46 70 438 14 42
Följande dokument kan hämtas från beQuoted
SDS-Gruppen-far-en-uppgraderingsorder-fran-en-operator-i-Zam.pdf
OM SDS
SDS är ett svenskt internationellt mjukvaruföretag som är specialiserat på mobila betaltjänster för mobiloperatörer, distributörer, återförsäljare och konsumenter. SDS säkerställer att telekomoperatörer kan sälja samtalstid, data och tilläggstjänster där SDS produkter och tjänster hanterar upp till 90 % av Teleoperatörens försäljning. Idag har SDS implementerat lösningar inom fintech, avancerad analys och Retail Value Management och där dessa produkter har lyckats omvandlas de till så kallade SaaS-lösningar.
SDS har cirka 320 anställda i Sverige, Frankrike, Belgien, Rumänien, Sydafrika, Ghana, Nigeria, Förenade Arabemiraten, Pakistan och Indien. SDS hanterar årligen mer än 15 miljarder transaktioner värda över 14 miljarder USD. Via över 3 miljoner månatlig aktiva återförsäljare av digitala produkter betjänas, indirekt, mer än 1100 miljoner konsumenter globalt.
SDS aktie är noterad på Nasdaq First North Premier.
Företagets Certified Adviser är FNCA Sweden AB, telefon 08-528 00 399. [email protected]