SDS Gruppen får en strategisk order för sin avancerade analysprodukt från en operatör i Madagaskar
SDS GRUPPEN FÅR EN STRATEGISK ORDER FÖR SIN AVANCERADE ANALYSPRODUKT FRÅN EN OPERATÖR I MADAGASKAR
Seamless Distribution Systems AB (SDS) har genom sitt dotterbolag Riaktr fått en order värd 1.5 miljoner kronor från en ledande mobiloperatör i Madagaskar för dess Smart sales and distribution produkt.
- "Det är glädjande att vi fortsätter att utöka vår närvaro på nya marknader, dels genom expansion inom nuvarande multinationella kunder men även helt nya kunder. Med vårt första kontrakt för produkten My next POS förra veckan, har vi även stora förväntningar på att synergistisk merförsäljning mellan My next POS och Smart sales and Distribution", säger Eddy Cojulun, VD i SDS.
Projektet omfattar Smart S&D-produkten som gör att mobiloperatören kan hantera sina försäljningsdistributionskanaler effektivt med hjälp av avancerad analys och AI genom ett mycket enkelt och användarvänligt gränssnitt.
Smart S&D-produkten gör det möjligt för operatörernas sälj- och distributionsteam att vidta de bästa åtgärderna vid rätt plats och tidpunkt varje dag, baserat på realtidsinsikter, vilket effektiviserar säljkårens produktivitet och intäkter.
Ordern består av en installationsintäkt på 0,8 miljoner kronor och en årlig återkommande intäkt på cirka 0,7 miljoner kronor, där den initial ordern innehåller ett års licens. Installationsdelen kommer att intäktsföras över kommande två kvartal medan licensen intäktsförs löpande kvartalsvis så länge kunden använder Smart S&D-lösningen.
För mer information kontakta:
Martin Schedin
Chief Financial Officer
+46 70 438 14 42
Följande dokument kan hämtas från beQuoted
SDS-Gruppen-far-en-strategisk-order-fran-en-operator-i-Madag.pdf
OM SDS
SDS är ett svenskt internationellt mjukvaruföretag som är specialiserat på mobila betaltjänster för mobiloperatörer, distributörer, återförsäljare och konsumenter. SDS säkerställer att telekomoperatörer kan sälja samtalstid, data och tilläggstjänster där SDS produkter och tjänster hanterar upp till 90 % av Teleoperatörens försäljning. Idag har SDS implementerat lösningar inom fintech, avancerad analys och Retail Value Management och där dessa produkter har lyckats omvandlas de till så kallade SaaS-lösningar.
SDS har cirka 288 anställda i Sverige, Frankrike, Belgien, Rumänien, Sydafrika, Ghana, Nigeria, Förenade Arabemiraten, Pakistan och Indien. SDS hanterar årligen mer än 15 miljarder transaktioner värda över 14 miljarder USD. Via över 3 miljoner månatliga aktiva återförsäljare av digitala produkter betjänas, indirekt, mer än 1100 miljoner konsumenter globalt.
SDS aktie är noterad på Nasdaq First North Premier.
Företagets Certified Adviser är FNCA Sweden AB. [email protected]