SDS erhåller ny order till ett värde av 8,8 MSEK
SDS har fått en order, till ett sammanlagt värde av 8,8 MSEK, från en befintlig kund som är en av de ledande mobiloperatörerna i Oman. Ordern avser att Seamless ska utveckla programvara och tjänster som förbättrar de produkter som operatören erbjuder sina slutkunder.
"Vi är mycket glada över att ha vunnit denna betydande order från vår värdefulla kund," säger Eddy Cojulun, VD för SDS. "Det är ett bevis på vår förmåga att leverera högkvalitativ programvara tillsammans med djup branschkunskap och det starka partnerskap vi har byggt tillsammans med kunden under åren. Vi är också mycket nöjda över denna milstolpe i vår transformationsresa mot en affärsmodell med mer förutsägbar marginal och förbättrat kassaflöde"
Denna order inkluderar utveckling av förbättringar och anpassningar av olika funktionaliteter. Onboarding-processen för prenumeranterna optimeras med införande av mer intuitiva flöden. Erbjudandet kommer att bli mer strukturerat och organiserat för att underlätta för operatörens partners att bidra till ekosystemet. Alla dessa nya funktioner som används av kunden kommer att stärka utbudet på marknaden och erbjuda dess prenumeranter i Oman oöverträffade alternativ.
Intäkterna kommer att tas när de olika förbättringarna och erbjudandena utvecklats av Seamless och implementerats av kunden, vilket förväntas realiseras fram till slutet av andra kvartalet 2024.
För mer information kontakta:
Martin Schedin
Chief Financial Officer
+46 70 438 14 42
Denna information är sådan information som Seamless Distribution Systems AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades för offentliggörande genom ovanstående kontaktpersons försorg den 31 januari 2024 kl. 08:15 CET
Om SDS
SDS är ett svenskt internationellt mjukvaruföretag som är specialiserat på mobila betaltjänster för mobiloperatörer, distributörer, återförsäljare och konsumenter. SDS säkerställer att telekomoperatörer kan sälja samtalstid, data och tilläggstjänster där SDS produkter och tjänster hanterar upp till 90 % av Teleoperatörens försäljning. Idag har SDS implementerat lösningar inom fintech, avancerad analys och Retail Value Management och där dessa produkter har lyckats omvandlas de till så kallade SaaS-lösningar.
SDS har cirka 288 anställda i Sverige, Frankrike, Belgien, Rumänien, Sydafrika, Ghana, Nigeria, Förenade Arabemiraten, Pakistan och Indien. SDS hanterar årligen mer än 15 miljarder transaktioner värda över 14 miljarder USD. Via över 3 miljoner månatliga aktiva återförsäljare av digitala produkter betjänas, indirekt, mer än 1100 miljoner konsumenter globalt.
SDS aktie är noterad på Nordic SME på Nordic Growth Market.