SaveLend Group i ny partneraffär genom Billecta med CRM-service
SaveLend Group AB (publ) (“SaveLend” eller “Bolaget”) har, via dotterbolaget Billecta AB (“Billecta”), tecknat avtal med CRM-service Technologies Sweden AB (“CRM”). CRM är ett dotterbolag till den finska koncernen CRM-service OY. CRM är den ledande molnbaserade customer relationship management-leverantören i Finland.
Partneraffären är en viktig del i Billectas affärsmodell. En partneraffär innebär att partnern implementerar Billectas erbjudande i sin egen infrastruktur och säljer denna som ett tillägg i sitt system alternativt integrerat i basfunktionaliteten. Det innebär att partnern är ansvarig för försäljningen av erbjudandet och aktivering av nya kunder.
Efter gedigen teknisk genomgång har CRM valt att ansluta sig till SaaS-tjänsten Billecta, faktureringsplattformen som automatiserar hela fakturaflödet. Den tjänst de särskilt efterfrågar för sina kunders räkning är automatiserad fakturaservice med kringliggande tjänster. Inledningsvis inleds samarbetet för den svenska marknaden och affären förväntas generera drygt 100 000 transaktioner första året.
CRM-service är specialiserad på molnbaserad CRM-programvara och tjänster som Contact Center och olika portaler. CRM-service grundades 2007 och är ett privatägt och lönsamt tillväxtföretag med AA-rating. Med kontor i Sverige och Finland tillhandahåller de tjänster till över 50 000 användare i världen.
“Vi välkomnar genom detta samarbete ytterligare en partner vilket är en viktig del i vår strategi att bygga återkommande intäkter utan att vi själva behöver vara involverade i säljprocessen. CRM har hög teknisk kompetens och kommer kunna nyttja Billectas palett av tjänster väl. Det vi sett historiskt med våra partners är att affären växer år efter år. Det är fler sådana här affärer vi kommer att göra nu när vår infrastruktur är uppgraderad och redo”, säger Rickard Hessner, Head of Billecta.
“Vi är glada att samarbeta med Billecta för att tillhandahålla sömlösa processer för kärnverksamheten för våra kunder”, säger Turkka Yli-Hakala, vd på CRM-service.
Implementeringsarbetet är igång och CRM kommer att kunna produktionssätta funktionaliteten i början av 2023.