Roboten Buster säkerställer kvalitet och användarvänlighet för Briox kunder
En smart robot har tagit över det manuella arbetet med att söka efter hinder och fel i Briox programvara. ”Vi effektiviserar jättemycket tid på det här”, säger kvalitetsansvarig, Alexander Norman.
Briox har en ny digitala medarbetare, ‘Buster’. Så kallas hen, företagets nya bugg-robot.
Egentligen handlar det om en smart mjukvara som testar Briox programvara på ett sätt som en användare skulle göra. Med andra ord, en mjukvara som letar information och testar olika scenarion om hur kunderna använder Briox i sitt arbete.
Automatiserade tester är inget nytt, varken hos Briox eller inom test- och utvecklingsavdelningar generellt. Buster är baserad på Cypress, nästa generation inom automatiserad testning. Buster tar sig runt i Briox mjukvara som en användare skulle göra och diagnostiserar, påpekar möjliga förbättringar och flaggar för brister långt innan en lansering äger rum. Buster är en av Briox senaste initiativ för att ytterligare effektivisera manuella processer och nyttja smarta innovationer.
- Med Buster höjer vi ribban på vårt kvalitetsarbete, och effektiviserar jättemycket i flera avdelningars dagliga arbete, säger Alexander Norman, kvalitetsansvarig och projektledare för Buster på Briox.
- Briox har flera liknande initiativ på gång i syfte att göra vår produkt ännu mer användarvänlig för mikroföretagaren. Vi kommer att lägga mycket fokus under 2022 på digitalisering och automatisering av våra interna processer, kommenterar Johan Nordqvist, CEO på Briox.