Rizzo Group har rekryterat en ny chef för e-handel och digital marknadsföring
STOCKHOLM 19 april 2023 – Rizzo Group AB ("Rizzo Group" eller "Bolaget") meddelar att Bolaget har rekryterat Staffan Nordin Söderlund som ny chef för e-handel och digital marknadsföring med ansvar för både den svenska och norska marknaden.
Staffan kommer närmast från rollen som Chef Produktutveckling på Bonnier News kommersiella avdelning.
Han har lång erfarenhet från mediebranschen, de senaste sex åren på Bonnier News där han bl.a. grundat Performance Marketing-avdelningen och är en väldigt uppskattad ledare.
"Vi är väldigt glada över att få in Staffan i vårt team. Hans långa erfarenhet, driv och spetskompetens inom bl.a. dataanalys är precis vad vi behöver för att ta vår e-handel och digitala marknadsföring till en högre nivå, säger Helena Morland, tf VD på Rizzo Group.
"Jag är mycket motiverad inför denna nya utmaning och ser framemot att få lära känna alla nya kollegor och leverantörer. Tror att jag har mycket att tillföra inom avancerade marknadsstrategier och analys samt djup teknisk förståelse. När bolaget kontaktade mig och presenterade uppdraget så kändes det självklart att tacka ja."
Staffan gör sin första dag på Rizzo Group den 22:a maj.
För vidare information, vänligen kontakta:
Helena Morland, tf VD. E-post: [email protected]
Om Rizzo Group
Rizzo Group AB (publ) är en ledande aktör inom väskor och accessoarer i Sverige och Norge med totalt 62 butiker. Verksamheten drivs genom de helägda kedjorna Rizzo och Morris med ett utbud av egna och externa varumärken. Rizzo Group AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm under ticker RIZZO B med ISIN-kod SE0016276109 och har sitt huvudkontor i Stockholm. Koncernen har cirka 200 medarbetare (heltidstjänster). För mer information, besök www.rizzogroup.se
Rizzo Group
+46 8 508 99 200
[email protected]
Rizzo Group AB, Kungsholmstorg 6B, 112 21 Stockholm
Telefon 08-508 99 200. Organisationsnummer 556540-1493. www.rizzogroup.se