Relevance Communication Nordic AB utökar partnerskapet med VO2-bolagen AdProfit och Leeads - satsar på långsiktig tillväxt
Relevance Communication Nordic AB (RLVNC) har förnyat och stärkt sitt strategiska partnerskap med AdProfit och Leeads, två ledande bolag i VO2-koncernen inom digital annonsförsäljning. Samarbetet ska maximera annonsintäkterna för RLVNC:s plattformar, som inkluderar Dagens PS, Realtid, News55 och E55.
AdProfit och Leeads får exklusiv rätt att hantera merparten av RLVNC:s digitala reklamaffär inom display, native och content display. Detta innebär att vissa tidigare leverantörer fasas ut, och att VO2-bolagen tar en central roll. Samarbetet stärker AdProfit och Leeads omsättningspotential och produktutbud på RLVNC:s plattformar. För RLVNC innebär avtalet en mer fokuserad leverantörsstruktur, vilket förväntas leda till ökad effektivitet, högre intäkter och förbättrad lönsamhet.
Tillsammans kommer VO2-bolagen Leeads och Adprofit optimera och maximera annonsförsäljningen och leverera skräddarsydda lösningar för att öka intäkterna och relevansen för både annonsörer och läsare.
"Med AdProfit och Leeads som partner kan vi utnyttja vår starka trafikökning för att skapa ännu mer värde för våra annonsörer och säkerställa hög kvalitet på annonserna på våra plattformar," säger Fredrik Lundberg, VD för Relevance Communication Nordic AB.
AdProfit och Leeads kommer också att använda sina nätverk och expertis för att skapa innovativa lösningar som hjälper annonsörer att nå rätt målgrupper på ett effektivt sätt.
"Vi är otroligt glada över att fördjupa vårt samarbete med Relevance Communications. Efter en lång och framgångsrik relation vet vi vilken kraft deras plattformar har, särskilt nu när bolaget har slopat alla former av betalväggar. Då skapas både engagerande upplevelser för läsarna och att stort värde till annonsörerna. I år tar vi samarbetet till nästa nivå med utökade satsningar inom såväl Display & Native som Content Display och kreativa annonslösningar. Vi ser verkligen fram emot att fortsätta utveckla annonserbjudandet tillsammans med Relevance och skapa ännu större affärsnytta för våra kunder.” säger Mattias Nordenberg, VD på Leeads, och Gustav Aspegren, VD på AdProfit, i ett gemensamt uttalande.