Relevance Communication etableras efter samgåendet mellan News55 och Dagens PS
Under det fjärde kvartalet 2023 genomfördes affären mellan News55 och Dagens PS, vilket nu resulterar i skapandet av Relevance Communication Nordic AB.
Efter en full integration av organisationerna tar bolagen nu nästa steg i sin sammanslagning för att etablera sig som Nordens ledande ekosystem för nischade nyhetsmedier och tillhörande tjänster.
- Genom samgåendet mellan Dagens PS och News55 under Relevance Communication:s flagg skapas en kraftfull symbios som förstärker vår position på marknaden", säger Fredrik Lundberg, VD för News55 och framtida VD för Relevance Communication.
- Vår kombinerade styrka ligger inte bara i vår förmåga att leverera skräddarsytt innehåll och precision i annonsering utan också i vår skalbara och effektiva organisation som är byggd för tillväxt utan onödig byråkrati. Vi är nu mer än bara ett mediehus; vi är en digital tillväxtplattform som använder data och teknik för att skapa lönsamhet och värde säger Fredrik Lundberg.
Relevance Communications vision är att skapa Nordens mest dynamiska och oberoende ekosystem för nischmedia och kringliggande tjänster, som kan erbjuda relevanta nyheter och innehåll specifikt anpassat till olika målgrupper. Genom att strategiskt expandera utbudet av specialiserade mediekanaler och vertikaler strävar man efter att bli ett komplett digitalt ekosystem.
- Det unika med Relevance Communication ligger i vår datadrivna strategi och anpassningsbara organisation, vilket skiljer oss från många aktörer på marknaden, tillägger Lundberg.
Mikael Gullström, chefredaktör samt ansvarig för den tekniska utvecklingen på Relevance Communication, understryker att sammangåendet möjliggör en ännu mer personlig och engagerande upplevelse för användare och annonsörer."
- Vår teknikplattform är utformad för att stödja kontinuerlig tillväxt och skalbarhet. Vår räckvidd och analyskapacitet ger oss verktyg att sätta nya standard för relevans, effektivitet och innovation inom mediebranschen, säger Gullström.
Genom skapandet av Relevance Communication tillsammans med ett starkt team tar bolaget sikte på att forma en framtid där teknologi och data driver framgången för nischmedier i Norden. Namnbytet från News55 AB till Relevance Communication Nordic AB är föremål för en kommande extra bolagsstämma vilken kallas till separat.
www.relevancecom.se