Qliro lanserar ny checkout med konverteringsgaranti om 1 miljon kronor för nya enterprisehandlare
Qliro presenterar idag stolt sin nya checkout: Qliro Checkout 0.0. Den nya kassan är utformad för att maximera konvertering, öka ordervärdet och stärka kundlojaliteten. Med Qliro Checkout 0.0 får handlare en betallösning som är utvecklad för att leverera marknadens bästa resultat. De första handlarna har redan gått live, och fler kommer successivt att onboardas från och med idag.
"Qliros vision är att bli en ledande europeisk aktör inom betallösningar med global räckvidd. Vår nya checkout, Qliro Checkout 0.0, sätter en ny standard inom branschen och spelar en central roll i vår långsiktiga tillväxtstrategi. Redan nu har Qliro 0.0 visat sig vara en stor framgång, då den signifikant ökat konverteringen för de handlare som redan onboardats. Deras tydliga förbättring bekräftar Qliro Checkout 0.0 förmåga att leverera marknadens bästa resultat och understryker vår strävan att erbjuda en världsledande upplevelse för både handlare och deras kundresa," säger Christoffer Rutgersson, vd, Qliro.
Den nya checkouten kombinerar förbättrad upplevelse med stora tekniska uppdateringar, samt ny funktionalitet och betalmetoder. Qliro Checkout 0.0 är utvecklad med syfte att öka handlarnas försäljning genom förbättrad konvertering, höja genomsnittliga ordervärdet via innovativ merförsäljning i kassan och stärka kundlojaliteten genom positiva interaktioner längs hela köpresan.
Som en del av lanseringen erbjuder Qliro en tidsbegränsad konverteringsgaranti för nya handlare som processar mer än 10 miljoner kronor per månad (och uppfyller de övriga villkoren som framgår av kampanjen), vilket återspeglar bolagets starka tilltro till den nya produkten. Om dessa handlare inte uppnår en ökad konvertering under kampanjperioden, kommer Qliro att kompensera dem med en ersättning om 1 miljon kronor. För mer information och fullständiga villkor, vänligen besök Qliros hemsida: https://content.qliro.com/checkout/challenge#/
Flera anslutna handlare, inklusive Bangerhead, CDON och NordicFeel Group, har redan implementerat Qliro Checkout 0.0 och sett betydande förbättringar i sin konvertering på kort tid.
”Genom Qliros konverteringshöjande åtgärder, så som pre scoring och populära betalmetoder, har Bangerheads conversion rate ökat med 4,51 procent”, Marc Palmefjord, vd Bangerhead.
"Att Qliro ständigt är i framkant när det kommer till att utveckla sin betallösning är en av huvudanledningarna till att vi är så nöjda med vårt samarbete,” säger Fredrik Nordberg, vd, CDON.
"Vi har ett fantastiskt samarbete med Qliro och utvecklar produkten tillsammans med fokus på kundresan. Med Qliros senaste checkout har vi ökat konverteringen starkt. Förutom att vi får resultat på sista raden så är det väldigt tryggt och relativt ovanligt med en agil checkout-leverantör som agerar mer som partner än leverantör,” säger Björn Idrén, Chief Commercial Officer, NordicFeel Group.
För att uppnå sitt syfte har checkouten byggts om från grunden. Qliro Checkout 0.0 är baserad på "Composable Payments", en toppmodern teknik som ger handlare möjlighet att skräddarsy sin checkoutlösning genom att integrera moduler och tjänster från ledande e-handelsleverantörer, till exempel fraktplattformen Ingrid.
Den nya checkouten har även förbättrats med ett smidigare och säkrare flöde för kundidentifiering samt optimerad presentation av relevanta betalalternativ för slutkonsument. Qliro Checkout 0.0 stödjer även Apple Pay, i tillägg till resterande ledande nordiska betalmetoder såsom Swish, Vipps, MobilePay, iDeal och PayPal.
Därtill har ett gediget arbete genomförts för att säkerställa snabbare laddningstider och förbättrad prestanda, vilket skapar en robust och skalbar lösning som kan stödja både handlarnas och Qliros tillväxt.
Läs mer om Qliro Checkout 0.0 här: https://www.qliro.com/sv-se/foretag/checkout