Publish, Promote, Analyze - nya funktioner förbättrar användarupplevelsen för tillverkare
BIMobject meddelar idag att man släppt en uppsättning nya funktioner på BIMobject Cloud som gör det ännu enklare för tillverkare att publicera sitt innehåll, marknadsföra sitt erbjudande och förstå sina resultat på bimobject.com.
“Oktober var ytterligare en rekordmånad sett till användaraktivitet på bimobject.com”, kommenterar Martin Lindh, interim VD på BIMobject. “Vi välkomnade nästan 60 000 nya användare, satte nytt rekord med 7,4 miljoner filer nedladdade på en månad, och noterade vår högsta användaraktivitet någonsin. Med den här produktreleasen vill vi hjälpa tillverkarna att få maximal utväxling på sin investering i vår snabbväxande marknadsplats”.
I produktreleasen för Q4 2022 har BIMobject arbetat fokuserat med att förbättra marknadsföringsprocessen på bimobject.com för tillverkare i kärnmodulerna Publish, Promote och Analyse:
- Publish låter nu tillverkare se användarrecensioner av sina digitala produkter, för att förstå om deras innehåll håller tillräckligt hög kvalitet. BIMobject tillhandahåller både projektbaserad och löpande (Content Management-as-a-Service) utveckling av BIM-filer, vilket gör det lätt att åtgärda eventuella kvalitetsbrister som användarna rapporterar in.
- Promote förenklas nu avsevärt för större organisationer som vill använda BIMobjects credit-system för annonsering. Nu kan en kund enkelt fördela credits mellan olika team och roller, för att t.ex. dela upp marknadsföringsbudgeten mellan olika marknader och dotterbolag.
- Analyse kopplar nu tillverkarens aktiviteter på BIMobject, t.ex. nya produktlanseringar och marknadskampanjer, till deras resultat, för att göra det lätt att förstå påverkan av olika initiativ. En ny rapportfunktion - BIMobject Wrapped - sammanfattar också resultaten i en delningsbar rapport.