Proact först ut med egen support för lagringsplattformen Dell PowerStore
Proact, Europas ledande oberoende leverantör av datacenter- och molntjänster erbjuder sina kunder egen professionell och högkvalitativ teknisk support med lokala experter. Som första partner i Sverige, kan bolaget nu erbjuda egen support även för Dell PowerStore lagringsplattform.
Sedan starten för närmare 30 år sedan verkar Proact för att hjälpa sina kunder att lagra, skydda och skapa värde genom sin affärskritiska data – på bästa tänkbara teknikplattform. Proact har ett mångårigt och tätt partnerskap med Dell Technologies och koncernen innehar högsta partnerstatus “Titanium”. Bolaget erbjuder redan egen support på flera av Dells produkter såsom PowerScale, Unity, PowerProtect Data Domain, NetWorker samt VxRail.
– Vi är jättestolta att Dell ger oss detta nya förtroende. Vi lägger redan stort fokus på utbildning och certifiering av våra specialister. Att kunna erbjuda spetskompetens och egen support är en av Proacts främsta styrkor och ger ett extra lager av trygghet för våra kunder. Med eget reservdelslager och säkerhetsklassade jourtekniker står vi redo att rycka ut på plats till våra kunders datacenter, säger Magnus Lönn, verkställande direktör för Proact IT Sweden AB.
– Proact har varit partner med Dell och tidigare EMC sedan 1990-talet. Dell ställer mycket höga krav på kompetens och organisation och Proact är i dagsläget den enda partnern i Sverige som kan leverera egen support på deras senaste lagringsplattform PowerStore. Det är av stort värde för våra kunder att kunna vända sig till en och samma partner för hela sin datacenterstrategi. Detta tillsammans med Dells nya partnerstrategi borgar för fortsatt ökad tillväxt och nya affärer, säger Jari Bengs, affärsområdeschef för kundsupporten på Proact i Sverige.