Uppdatering av Predictive Demographics ger utökade insikter för podcastannonsörer
Förbättringar av den AI-drivna funktionen Predictive Demographics ger nu annonsörer oöverträffad precision att rikta sina annonser rätt, världen över, i framtidens cookie-fria annonsmarknad.
Acast, genom sitt dotterbolag Podchaser, förnyar podcastannonseringen med betydande förbättringar av funktionen Predictive Demographics, vilket möjliggör mer exakt målgruppsinriktning för tre miljoner engelskspråkiga podcasts världen över. Med utgångspunkt i sin branschledande teknologi som tillkännagavs förra hösten, använder Podchaser AI för att analysera det språk som talas inom en podcast för att förutse lyssnarnas attribut.
Med denna senaste uppdatering utvidgar Predictive Demographics sin prediktionsmodell för att inkludera vilka lyssnare som är föräldrar, vilket land de bor i och deras utbildningsnivå. Dessa tillägg kompletterar de befintliga modellerna för ålder och kön, och erbjuder annonsörer mer omfattande möjligheter när de utformar datadrivna kampanjer.
"Predictive Demographics ger inte bara medieköpare möjligheten att fullt ut utnyttja kraften i podcastannonsering utan även för oss att utöka våra försäljningsinsatser för både nya och befintliga annonsutrymmen. Med tekniska framsteg är framtiden för podcastannonsering redo att bli mer effektiv och engagerande, vilket gör att vi placerar oss i branschens framkant," säger Ross Adams, VD för Acast.
Predictive Demographics, inklusive land, föräldrastatus och utbildningsstatus, är en del av Podchaser Pro-sviten, som erbjuder en mängd podcastdata, insikter och planeringsverktyg utformade för att optimera annonseringsstrategier och maximera avkastning på investeringen. Sedan lanseringen i oktober 2023 har 84 procent av Podchasers kunder använt sig av data från Predictive Demographics.
För att utforska hela potentialen hos Podchasers Predictive Demographics samt Collections+ besök https://features.podchaser.com/pro/ eller kontakta Cole Raven på [email protected].