PolarCool lanserar ny hemsida och skiftar sitt varumärke till PolarCap®
Medtech-bolaget PolarCool profilerar om varumärket för bolagets huvudprodukt som framöver kommer att marknadsföras globalt som PolarCap®. Samtidigt lanserar bolaget en ny webbsida, www.polarcap.com.för att stärka bolagets internationella närvaro samt effektivisera bolagets marknadsföring och försäljning.
Förändringen är en viktig del av PolarCools marknadsstrategi för 2025 och skapar nya förutsättningar att skala upp verksamheten, stärka den internationella närvaron och öka försäljningen.
Namnet PolarCap® syftar till att förbättra marknadsförståelsen och tillgängligheten, särskilt inom den europeiska marknaden samt i Nordamerika. Den nya varumärkesidentiteten speglar företagets mission att tillhandahålla ledande och vetenskapligt bevisad kylteknologi för att förbättra återhämtning efter hjärnskakningar och främja idrottares hälsa.
Den nyutvecklade kundwebben, www.polarcap.com, är utformad för att driva kundförfrågningar samt generera leads. Webbplatsen erbjuder en förbättrad användarupplevelse, enklare navigering och mer detaljerad produktinformation, med syfte att förenkla och påskynda säljprocessen för nya kunder med intresse för PolarCap®.
Jamie Bache, Chief Growth Officer, North America, ansvarig för företagets marknadsstrategi, kommenterar:
-Med omprofileringen och den nya webbplatsen kommer vi närmare våra kunder och stärker vår närvaro på både befintliga och nya marknader. Med det nya namnet PolarCap® når vi våra kunder på ett tydligare sätt och den nya webbplatsen gör det enklare för kunder att komma i kontakt med oss och förbättra både användarupplevelsen och engagemanget. I slutändan hjälper vi fler lag att använda PolarCap® för behandling av hjärnskakningar, vilket är vår målsättning.
PolarCap® ersätter det tidigare varumärket PolarCap® System. Bolagets officiella företagsnamn kommer fortsatt att vara PolarCool AB (publ.). För mer information om PolarCap® och för att utforska den nya webbplatsen, besök www.polarcap.com.