Plexian växlar upp med ny strategi för ökad tillväxt
PLEXIAN VÄXLAR UPP MED NY STRATEGI FÖR ÖKAD TILLVÄXT
Malmö 16 december 2022: Malmöbaserade FinTech-bolaget Plexian lägger om sin strategi och gör det möjligt för fler kunder att ansluta sig till den egenutvecklade plattformen Edge. Genom det modulära systemet kan företag och organisationer, oavsett storlek, skapa mervärde för sina kunder och medlemmar.
Omställningen gör att Plexian betydligt snabbare kan nå nya kunder och skapa tillväxt. Den nya strategin har på kort tid resulterat i ett 20-tal nya partnerdialoger där en stor del av dessa har potential att bli kunder till bolaget redan innan sommaren.
- Konkurrensen blir allt hårdare, inte minst för mindre företag, som även de behöver kunna premiera sina kunders lojalitet för att vara med i matchen. Sedan vi lanserat vårt nya erbjudande har vi märkt av ett stort inflöde av potentiellt nya kunder, något som vittnar om att vår produkt ligger helt rätt i tiden, säger Staffan Mattson, VD på Plexian.
I samband med omställningen av bolaget går Plexian in i en kommersiell fas med fullt fokus på försäljning och ökad tillväxt.
- Det är väldigt roligt att vi nu kan dela med oss av den produkt som vi arbetat med under hela det föregående året till marknaden. Vi ser fram emot ett spännande 2023 som vi är övertygade om kommer att innebära många möjligheter för Plexian såväl som våra kunder, säger Staffan Mattson.
För ytterligare information kontakta:
Staffan Mattson, VD Plexian
E: [email protected]
Lovisa Fredriksson, presskontakt
E: [email protected]
T: +46 (0) 734 33 31 10
Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Plexian Pressrelease 2022-12-16.pdf
Om Plexian
Plexian är ett fintech-bolag som grundades 2017 och som verkar inom segmentet försäljningsdrivande lojalitetslösningar med kunden i fokus. Affärsmodellen bygger på att konvertera redan existerande medlemmar hos B2B partners med stora medlemsdatabaser, till användare av den egenutvecklade plattformen Edge. Medlemmen får tillgång till unika datadrivna erbjudanden baserat på köpmönster och Plexians partner kan skapa en ökad förståelse för sin kund baserat på analyser som grundar sig på kundernas transaktioner och aktiviteter på Edge. För mer information, se www.plexian.se.