Photowall fokuserar på kundupplevelsen med Live Shopping från Streamify
Idén till Photowall föddes år 2006 av bröderna Niklas och Charlie Johansson som tyckte att utbudet inom personlig väggkonst var ganska begränsat. Med en teknisk bakgrund och ett stort intresse för design bestämde de sig för att testa något nytt: att trycka tapeter digitalt. Utan någon erfarenhet av tryckteknik köpte bröderna sin allra första tryckpress år 2006 – och Photowall var skapat. Ett företag där fokus var kvalitet, kreativ design och skräddarsydda produkter. Idag är Photowall ett väletablerat företag med kontor och egen tapetproduktion i Stockholm. Men precis som vid starten så drivs vi fortfarande av lusten att skapa och att ständigt testa nya idéer.
Varför startar Photowall med Live Shopping?
”Det finns otroligt många fördelar med Live Shopping! Ett format som växer explosionsartat i viktiga marknader för oss och som på sikt kommer att bidra till högre konvertering på vår site. Men det är inte bara det - jag är övertygad om att Live Shopping kommer att göra Photowalls varumärke ännu mer lockande och engagerande för våra kunder. Det blir en möjlighet för oss att skapa och bygga en relation med våra kunder.
Genom Live Shopping kan vi ge våra kunder inspiration, vägledning och tips på ett underhållande och lättsamt sätt. Så låt oss ta vara på denna fantastiska möjlighet och tillsammans skapa en ännu bättre upplevelse för våra kunder!” säger Linda Johansson, Head of Marketing Photowall.
Photowall kommer inspirera, utbilda och kommunicera med sina tittare.
Vår passion är att hjälpa våra kunder att skapa sitt drömhem med hjälp av tapeter!
Vi tror på att tapeter kan vara så mycket mer än bara en yta på väggen - de kan verkligen förvandla ett rum och ge det en personlig touch.
Genom att visa upp våra fantastiska tapeter och hur man kan använda dem på olika sätt, kommer vi att bjuda på massor av inspiration för att skapa en känsla av elegans, lyx och stil i era hem. Vi kommer att visa upp olika typer av tapeter och hur man tapetserar på riktigt, så att våra kunder kan känna sig helt självsäker när de ska ta sig an sitt eget projekt hemma.
Vi kommer även att hjälpa tittarna att förstå hur olika tapeter kan påverka hela rummet och skapa olika stämningar. Genom att svara på frågor kommer vi att se till att våra kunder får all information de behöver för att göra kloka val när det gäller tapet och inredning”, säger Linda Johansson, Head of Marketing Photowall.
Sändningarna startar i maj och kommer bli en fantastisk källa till inspiration för alla som älskar inredning och vill förnya sitt hem.
”Föreställ dig en inspirerande upplevelse som kommer att förändra hur du tänker på tapeter! Vi är så glada att kunna meddela att vår första live sändning början av maj kommer att vara en fantastisk källa till inspiration för alla som älskar inredning och vill förnya sitt hem.
Med fokus på vardagsrummet som tema, kommer vi att visa hur man enkelt kan tapetsera och vad man bör tänka på för att uppnå det ultimata resultatet. Genom att visa upp olika tapeter kommer vi att visa hur man kan skapa olika känslor och hur man kan integrera detaljer från tapeten i övriga delar av inredningen” , säger Linda Johansson, Head of Marketing Photowall.
Vi är mycket tacksamma över förtroendet Photowall har givit oss i deras satsning på Live Shopping. Med starkt fokus kundupplevelser, inspirerande & utbildande content ser jag med spänning fram emot de första sändningarna och ett fortsatt långsiktigt värdeskapande samarbete säger Malin Berlin, International sales executive på Streamify.