Paxman publicerar nyhetsbrev om bolagets återkomst till den kanadensiska marknaden
Paxman publicerar idag september månads utgåva av bolagets nyhetsbrev som riktar sig till aktieägare, investerare och andra intressenter.
Månadens utgåva lyfter fram att Paxman återigen etablerar sig i Kanada med en ny affärsmodell som liknar den i USA. Bolaget kommer även att använda en mer direkt approach med patienttekniker på plats i landet. Hittills har 30+ patienter behandlats, och skalpkylningssystem har installerats vid tre cancercenter i Toronto.
I nyhetsbrevet går det även att läsa om att 10 enheter av Paxmans CIPN-system kommer att levereras till National University of Singapore (NUS) innan månadsskiftet för initiala tester på friska frivilliga, att bolagets italienska distributionspartner Praesidia har beställt 10 PSCS2-system, och så svarar VD Richard Paxman på aktieägarfrågor om Q2-rapporten.
För att läsa nyhetsbrevet samt prenumerera på kommande utgåvor, gå in på:
https://bit.ly/paxsep21se
Paxmans nyhetsbrev för investerare publiceras månatligen som en del av bolagets satsning på förstärkt marknadskommunikation tillsammans med IR-kommunikationsbyrån Honeybadger. Samtliga utgåvor av nyhetsbrevet finns tillgängliga via bolagets webbplats, www.paxman.se. Bolaget tar tacksamt emot önskemål om ämnen/artiklar till nyhetsbrevet samt andra synpunkter.