OrganoClicks varumärke OrganoTex har skrivit centralt avtal med Burdock Outdoor Group, Nordens ledande retail-kedja inom jakt och fiskepå
OrganoTex och Burdock Outdoor Group inleder samarbete och lanserar OrganoTex sortimentet i sitt butiksnätverk. Burdock Outdoor Group har 170 butiker i Norden under varumärkena Jaktia, Interjakt samt Interfiske och är den ledande aktören inom jakt-, outdoor- och sportfiskevärlden. OrganoTex sortimentet har sedan tidigare funnits i ett antal enheter inom Jaktia i Sverige men med det nya avtalet öppnas det upp för distribution i samtliga butiker inom gruppen.
”Samarbetet innebär att vi får en stark närvaro i en ny kundkategori och att vi når ut brett med vår gröna teknologi i en ny bransch. Vi ser en tydlig trend att vårda de kläder man redan har och genom samarbetet kan vi nu möta efterfrågan och bli tillgängligt för fler. Med OrganoTex förlänger du livet på plagget och återställer dess ursprungliga funktion och vattenavvisning”, säger Susanne Karlsson, försäljningschef för OrganoTex på OrganoClick.
Om Burdock Outdoor Group:
2023 gick Nordens två ledande aktörer inom jakt-, outdoor- och sportfiskevärlden Jaktia och Interjakt ihop och bildade Burdock Outdoor Group. Bolaget har 170 butiker och en kombinerad omsättning på ca 200 miljoner EUR.
Om OrganoTex:
OrganoTex är en svensk innovation som bygger på en patenterad grön teknologi, inspirerad av lotusblommans vattenavvisande egenskaper. Inom varumärket finns textil- och skoimpregnering, tvättmedel för funktionsplagg samt industriell DWR. Alla produkter är PFAS-fria och lätt biologiskt nedbrytbara – för att inget ska finnas kvar i naturen. OrganoTex utvecklas och tillverkas av det svenska miljöteknikbolaget OrganoClick. För sina gröna innovationer har OrganoClick vunnit en rad priser.
Presskontakt: Susanne Karlsson, försäljningschef, [email protected], +46(0)721945272