Online Brands publicerar rapport för andra kvartalet
Efter det omvända förvärvet som inleddes under det andra kvartalet och slutfördes under juli 2021 är det dotterföretaget CaMa-Gruppen som bedriver den huvudsakliga verksamheten i Online Brands-koncernen.
CaMa-Gruppens resultat för rapportperioden och finansiella ställning per 2021-06-30 har inte konsoliderats i periodrapporten för Online Brands. Resultatutvecklingen i CaMa för perioden presenteras istället separat efter avsnittet Händelser efter periodens utgång i delårsrapporten.
Sammanfattning av årets andra kvartal, (Online Brands exklusive Cama-Gruppen).
• Rörelsens intäkter under det andra kvartalet 4 772 kSEK (3 081 kSEK)
• Rörelseresultatet under det andra kvartalet 2021 uppgick till -1 308 kSEK (-6 051 kSEK
• Resultatet per aktie uppgår till 0,00 SEK (-0,19 SEK).
• Antalet aktier vid rapportperiodens slut uppgick till 167 627 387 st. (39 515 875 st.)
Resultatutveckling för Cama-Gruppen under januari-juni 2021
• CaMas intäkter uppgick till 67,1 MSEK (34,7 MSEK) under H1 2021
• CaMas nettoomsättning ökade med 94% under H1 2021 jämfört med H1 2020
• CaMas rörelseresultatet före avskrivningar (EBITDA) uppgick till 10,4 MSEK (2,1 MSEK)
• CaMas EBITDA-marginal ökade till 16% (6%)
"Efter flera år av snabb och lönsam tillväxt för CaMa-Gruppen är det extremt spännande att med Cama-Gruppen bli en del av Online Brands och fortsätta att utveckla och stärka positionen för koncernens butiker i samma höga takt som tidigare. Trendcarpet och Hatshop befinner sig i en internationell miljö med försäljning över hela Europa och båda butikerna har framträdande positioner inom respektive vertikaler. Att med den tradition och kunskap som finns inom Victorins få möjlighet att påbörja samma resa blir väldigt spännande och stimulerande.", säger vd Magnus Skoglund i rapporten.
Rapporten i sin helhet bifogas.
För ytterligare information, vänligen kontakta
Magnus Skoglund, VD, Online Brands Nordic AB, +46 (0) 70 28 23 758