Online Brands publicerar rapport för andra kvartalet - Börskollen
Börskollen - Aktier, fonder och ekonominyheter

Börskollen

För dig med koll på börsen

Pressmeddelande

Online Brands publicerar rapport för andra kvartalet

Efter det omvända förvärvet som inleddes under det andra kvartalet och slutfördes under juli 2021 är det dotterföretaget CaMa-Gruppen som bedriver den huvudsakliga verksamheten i Online Brands-koncernen.

CaMa-Gruppens resultat för rapportperioden och finansiella ställning per 2021-06-30 har inte konsoliderats i periodrapporten för Online Brands. Resultatutvecklingen i CaMa för perioden presenteras istället separat efter avsnittet Händelser efter periodens utgång i delårsrapporten.

Sammanfattning av årets andra kvartal, (Online Brands exklusive Cama-Gruppen).

• Rörelsens intäkter under det andra kvartalet 4 772 kSEK (3 081 kSEK)
• Rörelseresultatet under det andra kvartalet 2021 uppgick till -1 308 kSEK (-6 051 kSEK
• Resultatet per aktie uppgår till 0,00 SEK (-0,19 SEK).
• Antalet aktier vid rapportperiodens slut uppgick till 167 627 387 st. (39 515 875 st.)

Resultatutveckling för Cama-Gruppen under januari-juni 2021

• CaMas intäkter uppgick till 67,1 MSEK (34,7 MSEK) under H1 2021
• CaMas nettoomsättning ökade med 94% under H1 2021 jämfört med H1 2020
• CaMas rörelseresultatet före avskrivningar (EBITDA) uppgick till 10,4 MSEK (2,1 MSEK)
• CaMas EBITDA-marginal ökade till 16% (6%)

"Efter flera år av snabb och lönsam tillväxt för CaMa-Gruppen är det extremt spännande att med Cama-Gruppen bli en del av Online Brands och fortsätta att utveckla och stärka positionen för koncernens butiker i samma höga takt som tidigare. Trendcarpet och Hatshop befinner sig i en internationell miljö med försäljning över hela Europa och båda butikerna har framträdande positioner inom respektive vertikaler. Att med den tradition och kunskap som finns inom Victorins få möjlighet att påbörja samma resa blir väldigt spännande och stimulerande.", säger vd Magnus Skoglund i rapporten.

Rapporten i sin helhet bifogas.

För ytterligare information, vänligen kontakta

Magnus Skoglund, VD, Online Brands Nordic AB, +46 (0) 70 28 23 758

Bifogade filer

Nyheter om Online Brands Nordic

Läses av andra just nu

Innehåller annonslänkar. Investeringar innebär risk (se här)

Tips: 50% rabatt hos fondroboten Opti

Dags att komma igång med sparande? Fondroboten Opti erbjuder en populär spartjänst som är perfekt för regelbundet månadssparande. Just nu får nya kunder som använder Börskollens unika kampanjkod BORSKOLLEN50 automatiskt 50 % rabatt på Optis avgift i 3 månader!

STÄNG X
Populär sparapp – över 500 000 nedladdningar
Många och höga externa omdömen
Högst grad av diversifiering
Perfekt för regelbundet månadssparande
KOM IGÅNG

Nya kunder som använder Börskollens unika kampanjkod BORSKOLLEN50 får automatiskt 50 procent rabatt på Optis avgift i 3 månader

Om aktien Online Brands Nordic

Senaste nytt